Norwegiani komminikatsioonijuht Lasse Sandaker-Nielsen ütles, et uus lennukitüüp peab olema kommertslendudeks kasutatav ilma viivitusteta, vahendab Yle Uutiset.

„Me saadame kogu arve Boeingule. Norwegian ei pea kahju kannatama selle pärast, et täiesti uut lennukimudelit ei saa liikluses kasutada,” ütles Sandaker-Nielsen portaalile E24.

Sandaker-Nielseni sõnul leiab Norwegian, et tal on õigus hüvitiseks, kuigi lennukile ei ole USA-s lennukeeldu kehtestatud ja Boeing ise ei ole selle kasutamist keelanud.

Norwegiani 163 lennukist 18 on Euroopa lennuohutusametkonna EASA otsusega lennukeelu all. Norwegian ei kavatse siiski rentida asenduslennukeid, vaid kavatseb hakkama saada lende ümber korraldades.

Boeing 737 Max 8 ohutusprobleemid raskendavad veelgi juba nii probleemidesse sattunud ettevõtte probleeme. Norwegian viis äsja läbi aktsiaemissiooni, millega sai kokku umbes 300 miljonit eurot. Norwegian on viimastel aastatel tegevust hoogsalt laiendanud, aga raha ei ole samas tempos sisse tulnud.

Sel aastal pidi Norwegian kasutusele võtma 16 uut Boeing 737 Max 8 ja 2021. aastaks 40.

Lähim koht Eestile, kuhu Norwegian nende lennukitega lennanud on, on Helsingi-Vantaa. Täna ennelõunase seisuga oli Norwegian tühistanud kokku viis Helsingisse saabuvat või sealt lahkuvat lendu. Reisijatega on võetud ühendust SMS-i teel.