Seaduse järgi peab iga Eesti operaatori kasutatav ja tsiviilõhusõidukite riiklikus registris olev õhusõiduk, välja arvatud ülikerglennuk, purilennuk, motopurilennuk, õhulaev ja kuumaõhupall, olema varustatud sagedustel 121,5 ja 406 MHz töötava avariimajakaga, teatas MKM pressiesindaja.

Üle 19 reisijakohaga lennukis peab olema vähemalt üks automaatne avariimajakas või kaks mitteautomaatset avariimajakat. Lennuk, mille esmane lennukõlblikkussertifikaat on välja antud pärast 2008. aasta 1. juulit, peab olema varustatud vähemalt kahe avariimajakaga, millest üks peab olema automaatne.

Seaduse sellise muudatuse tingis Chicago konventsioonis kinnitatud ICAO standard, mille järgi peavad alates 1. juulist 2008 kõik lennukid ja kopterid olema varustatud vähemalt ühe avariimajakaga. Avariimajakate abil on lennuõnnetuses kannatada saanud õhusõidukit kergem leida.

Seadus teeb lihtsamaks ka lennutöid pakkuvate ettevõtete elu. Väetiste ja teiste kemikaalide puistamisega põldudele, ehitusdetailide tõstmise ja paigaldamisega, õhust fotografeerimise, vaatlus- ja patrull-lendude, otsingu- ja päästetööde, õhus reklaamimise ning huvilendudega tegelevad ettevõtjad eristatakse ärilise lennutranspordiga tegelevatest ettevõtjatest, nad võivad piirduda lihtsamalt saadava lennutöödega tegeleva lennuettevõtja sertifikaadiga.