Airbus ennustab, et 2025. aastal veab maailmas reisijaid ligi 1300 hiigellennukit ehk kaks korda rohkem kui praegu. Sellised nagu Airbusi kurikuulus mudel A380, mille käiku andmine on viibinud ligi kaks aastat.

Väga erinevad prognoosid

Airbusi rivaali Boeingu prognoos ütleb samal ajal, et 2025. aastal vajab maailm vaid 600 A380 ja Boeing 747 mõõtu (ligikaudu poolt tuhandet reisijat mahutavat) lennukit. See on umbes sama suur arv kui praegu.

Hoopis suuremat kasvu ennustab Boeing 200–300 reisijat mahutavate lennukite segmendile, kuhu kuulub Boeingu uus mudel 787, Dreamliner, mille esimesed kommertslennud on kavandatud aastasse 2008. Dreamlineri mõõtu lennuk sobib hästi otselendudeks väiksemate keskuste vahel. Selliste liinide arv on odavlennufirmade eestvedamisel plahvatuslikult kasvanud.

Airbus loodab sellele, et tema hiigellennuk leevendab probleeme, mida lennujaamadele ja lennufirmadele tekitavad tihenev liiklus ning karmistuvd keskkonnanõuded – vähemate reisidega ning vähem saastades saab A380-ga punktist punkti toimetada rohkem inimesi. Siiski mõtleb Airbus ka Boeing 787-ga konkureeriva mudeli arendamisele.

Samas on Airbusis praegu  segane aeg (vt Ärileht 20.12.06). Lisaks A380-ne hilinemisele teeb firmale kahju ebatõhusam tootmise korraldus kui Boeingus – viimane on viinud osa tootmist odavasse Aasiasse. Airbusi tehased asuvad Lääne-Euroopas ning ainuüksi jutt nende sulgemisest tekitab firmas osalust omavate riikide vahel tüli.

Tellimusi jätkub mõlemale

Ent nii Airbusi kui ka Boeingu tellimuste portfell on viimase kahe aastaga tohutult kasvanud. Kahe aastaga, 2005. ja 2006. aastal laekus neile peaaegu sama palju tellimusi kui eelneva kuue aasta jooksul kokku. Enimtellitud mudelid on Boeing 737 ja Airbus A320.

Buumi taga on kasvav nõudlus lennutranspordi järele. Deutsche Bank Research ennustab, et lennuliiklus kasvab 2020. aastani keskmiselt 5% aastas. Peamine kasv tuleb arenevatelt turgudelt. Teiseks innustavad kõrged kütusehinnad lennufirmasid oma lennukiparki ökonoomsemate lennukitega uuendama. Kolmandaks on lennufirmad aastatuhande alguse sˇokkidest toibunud ning julgevad taas uusi lennukeid tellida. Neljandaks suurendab nõudlust odavlennufirmade turuletulek.