Et looklev järjekord Tallinna lennujaama klienditeeninduses kipub tipptunnil sööma nii reisijate kui ka teenindajate närve, soovitavad lennufirmad end lennule registreerida kas veebis või siis koguni päev varem. Abi oleks ka sellest, kui lõpuks ometi võetaks kuulda soovitust tulla jaama kaks tundi enne välja-lendu.

Et enne reisi algust mitte sappa kuhjuda, kutsub Estonian Air reisijaid end lennule registreerima ja pagasit ära andma juba reisipäevale eelneval päeval kella 12–21 vahel. Sama kehtib ka näiteks SAS-i reisidele.

Päev enne võimalust kasutab vaid viis kuni kümme inimest ja seda enamasti siis, kui on vaja pagasisse ära anda midagi suurt, nagu suusad või jalgrattad, tõdeb Estonian Airi kommunikatsioonidirektor Ilona Eskelinen.

Tallinna Airport GH juhatuse esimees Tiit Kepp märgib, et netis saab registreerida end näiteks KLM-i ning Finnairi ja selle tütarfirmade lendudele. Lufthansa liitub võimalusega novembrikuus.

Paraku tõdeb Kepp, et eestlastest reisijad kasutavad neti check-in’i väga vähe. “Meie inimesed ei usalda netis registreeriumist.”

Kuigi enne KLM-i väljalendu toob Tallinna Airport GH välja ka kaks kioskit, kus saab end ise netis lennule registreerida, kõnnivad inimesed sellest enamasti mööda.

Soomlased kasutavad

“Augustis registreeris end netis üheksa protsenti ehk 373 (parandatud - toim) inimest, kes lendasid KLM-iga Tallinnast välja,” toob Kepp näite. Finnairi puhul on see protsent parem – 15 – ning Kepp usub, et enamalt jaolt kasutavad seda võimalust siin töötavad soomlased.

“Ideaalis oleks, kui 70–75% lendudest registreeritaks internetis,” märgib Tallinna Airport GH juht.

Estonian Air netis registreerimise võimalust ei paku ning seoses üleminekuga uutele IT-süsteemidele seisavad firma iseteeninduskioskid lennujaamas kasutult.

Tallinna lennujaama turundusjuht Eduard Tüür paneb reisijatele südamele, et kindlasti tuldaks jaama vähemalt kaks tundi enne väljalendu.

Pinget tõstavad kolm tipptundi

•• Esimene tipptund Estonian Airi klienditeenindajate jaoks algab esmaspäeva hommikul. Check-in avatakse kell 4.30 ja esimesed pikemad järjekorrad tekivad alates 5.00 kuni 7.30-ni. Järgmine

tipptund langeb ajavahemikku 10.00–14.00, õhtune tipptund 16.00–18.00.

•• Estonian Airi lendude puhul on klienditeenindajate töökoormus 200 reisijat tunnis üheksa check-in laua kohta ehk  22,2 reisijat ühe laua kohta tunnis. Igale inimesele kulub keskmiselt kaks minutit.

•• Tallinna Airport GH lendude tipptund on kella 14.00–16.00 vahel, kui võib väljuda ligi 20 lendu.

•• Aastatega on Tallinna lennujaama läbivate inimeste hulk kõvasti kasvanud. Kui 2003. aastal oli reisijate arv 715 859, siis tänavu kaheksa kuuga on see juba 1 133 194.