Läti majandusminister Artis Kampars leidis, et tänavu esimese viie kuuga 26 miljonit eurot teeninud airBaltic on pankroti äärel.

"Lennufirma esimesed kuud ei ole kunagi head, suveperioodil ta kosub," selgitas Linkaits.

Samas pole airBaltic veel avaldanud ei esimese kvartali ega möödunud aasta tulemusi. Linkaits märkis, et põhjuseks on see, et ettevõte ei ole avalikult kaubeldav ning seetõttu avaldab ainult reisijate arvu ja muud sellist turundusega seotud infot.

Läti transpordiministeeriumi ettekande kohaselt peab Läti riik airBalticu päästmiseks panustama lennufirmasse 127 miljonit eurot ning pikemas perspektiivis 450 miljonit latti.

"Informatsiooni kohaselt ei ole see halb," vastas Linkaits küsimusele, kas lennufirma finantsseis on nii halb, nagu räägitakse.

Mõned nädalad tagasi käis Lätis Hiina Rahvavabariigi ühe suurima lennufirma Hainan Airlinesi kõrge tippametnik ja kaasomanik, kes kohtus transpordiminister Uldis Augulisega ja teatas valmidusest omandada airBalticu aktsiaid.

"Arutlus sel teemal on kestnud juba viis aastat," rääkis Linkaits. Samas on Läti riigile kasulik, et airBaltic on rahvuslik lennufirma.

Ta tõi näiteks Estonian Airi, mille puhul omandas aktsiad riik.

"See võib olla nõnda ka airBalticu puhul," ütles Linkaits, lisades, et Läti lennufirma puhul ei saa erainvestor ning riik omavahel läbi.