Lennusadam valmis, ent kõik kaebavad kõigi peale

 (11)
Lennusadam
LennusadamFoto: Siim Lõvi

Meremuuseumilt nõuab raha nii EAS kui ka lennuangaaride ehitaja Nordecon.

EAS tegi nädala algul Eesti meremuuseumile teatavaks, et soovib muuseumilt tagasi lennuangaaride renoveerimiseks antud 278 031 eurot. Kui meremuuseum jõudis korralduse vaidlustada, tabas muuseumi direktorit Urmas Dresenit uus üllatus – hagi esitas ka objekti ehitaja Nordecon.

Eile õhtul ei teadnud Dresen enda sõnul endiselt, milles kaebus täpselt seisneb, kuigi ta seda aimas.

„Eks need ole ikka need vanad vaidluspunktid: restaureerimistööde maht ja näiteks tõstandväravate maksumus,” sõnas Dresen. „Seejuures on kõige omapärasem, et need tõstandväravad üldse ei töötagi ja kui me oleme need inimestele välja reklaaminud, siis me neid demonstreerida ei saa.”

Rikkus reegleid

Hagi üksikasjadest rääkimisest keeldus ka hageja ehk Nordecon. Dresen soovis täpsemate selgituste jagamiseks ära oodata, millal hagiavaldus jõuab Eesti kaubandus-tööstuskoja vahekohtust sadamani. Hagis olev summa ulatub arvatavasti üle kahe miljoni euro, mida ehitusettevõte soovib angaaride taastamisel tekkinud lisakulutuste katmiseks.

Kõigest kaks päeva varem teatas Dresenile enda rahanõudest ka EAS, kelle hinnangul on muuseum rikkunud riigihangete menetlusreegleid ja kes eeldab, et sellest võis tuleneda finantskahju.

„Otsus puudutab kahte asjaolu: esmalt, et ei ole kontrollitud kõiki majandustegevuse registri registreeringuid enne pakkumiste kvalifitseerimist, ja teisalt, et peatöövõtjale on tehtud ettemakse, mille võimalikkus ei olnud hanke tegemise ajal teada. Sellest lähtuvalt on EAS otsustanud vähendada ettenähtud projekti abikõlblikku toetussummat 278 031,26 euro võrra. Meremuuseum teeb kultuuriministeeriumile ettepaneku mõlemad ettekirjutused vaidlustada,” teatas meremuuseum üleeile.

Seotud lood:

Teine EAS-i ettekirjutus puudutas peatöövõtjale Nordecon tehtud ettemakset.

„Me ei käsitle tehtud makset ettemaksuna, vaid vahemaksena, mille tegime selleks, et ehitustöödega jätkata,” rääkis Dresen. Ta selgitas, et Lennusadama ehituslepingus oli ette nähtud, et Nordecon teeb 2010. aastal töid 50 miljoni krooni eest, mida ettevõte ka tegi.

Muuseum avas vesilennukite angaarid kahe kuu eest.