Sampo panga müügijuht Andres Madissoo avaldas eelmisel nädalal arvamust, et kaubakeskustes pensionifondidele kliente värbavad agendid ei hooli mitte investori tootlusest, vaid kunde värbamisest.

"Kaubanduskeskustes tegutsevad pensioniagendid ei ole enamasti ühegi fondivalitseja või panga põhikohaga töötajad. Tihti on tegu vaid sisseostetud teenusega, mida pakuvad näiteks üliõpilased. Seega võib osutuda üsna tõenäoliseks, et pensioniagendi tegelik huvi on uus klient kiiresti kätte saada, hoopis vähem huvitab teda aga see, kas ja millist kasu saab sellest investor," kirjutas Madissoo Sampo panga uudiskirjas

"Sampo Panga müügijuhi avaldas hiljuti arvamust, et II samba teemalisel nõustamisel kaubanduskeskustes ei arvestata klientide huvidega. Samuti kutsus Sampo Panga müügijuht üles II sambaga liitujaid, enne kui nad fondi vahetavad, pöörduma oma senise pensionifondi esindaja poole, et teema personaalselt detailideni läbi käia. Jah, kui Sampo töötaja annaks mõnel juhul kliendile nõu, et „Sulle konkreetselt sobib ERGO pensionifond kõige paremini“, siis me ju võiks uskuda sellise üleskutse siirust? Paraku pole kuulnud, et detailse ja personaalse nõustamise käigus Sampo Pangas selguks, et kliendile sobib konkurendi finantstoode paremini," kommenteeris Sampo avaldust LHV turundusjuht Andres Kask.

"Samuti rõhutas Sampo müügijuht, et klienti ei peaks huvitama minevik. Mõnes mõttes oleks tore, kui minevikul tähtsust poleks, siis võiks päris sageli kasutada argumenti „unusta ära, see oli varem, nüüd on puhas leht!“ Paraku on minevik aga just seetõttu tähtis, et aitab seada ootusi tuleviku osas. Kui kuulame ilmaennustajat homseks ilma prognoosimas, siis tegu ei ole garantiiga. Aga kui minevikust teame, et üks ilmaennustaja on prognoosinud täpsemalt kui teine, siis seda võiks tulevikule mõeldes arvesse võtta," lisas turundusjuht.