„Ükski Eesti pank ei paku veel sellelaadset teenust,“ ütles LHV panga jaepanganduse juht Andres Kitter.

Ta märkis, et enamus Eestist pärit idufirmasid võtavad kasutusele rahvusvaheliste firmade e-makse lahendused. Nüüd on neil ka eesti keelse kasutajatoega Eesti teenus. Praegu domineerib Eesti turul pangalink, mis ei ole mugavaim lahendus korduvostude puhul. Pangakaartide osakaal kohalikus e-kaubanduses on 15%.

„Pangakaartide osakaal on e-kaubanduses pigem väike,“ ütles Kitter. „Soomes ja Hollandis on pangalingi laadsed rakendused populaarsed, mujal kasutatakse pangakaardiga online-makselahendusi.“

Uue teenuse kasuks räägib raha liikumise kiirus. Kaupmehe kontole jõuab raha juba järgmisel kalendripäeval. Kui kasutatakse rahvusvahelist teenust, on selle taga mõni välispank ja siis võib võtta raha laekumine kaupmehe kontole 8 päeva või kauemgi.

Eesti tehnoloogia iduettevõtte EveryPay tegevjuht Lauri Teder demonstreeris täna LHV pangakontoris EveryPay makselahendust.

Sageli nõuab e-poes kauba ostmine internetipanka sisselogimist ja seal makset. Pangamakse kasutamine on sageli ainus maksevalik. EveryPay makselahenduse puhul salvestatakse kliendi loal andmed EveryPay serverisse, mis võimaldab korduvostude korral muuta maksete tegemise ühe hiirekliki kaugusel olevaks teenuseks.

Praeguseks on juba kuu aega EveryPay ja LHV panga lahendust testinud Eesti juurtega rahvusvaheline IT-ettevõte Adcash, kelle finantsjuht Priit Viru jagas ettevõtte kogemusi. Adcashile tehakse kuus üle maailma umbes 5000 makset. Klientidele pakutakse palju makselahendusi, kuid vaid EveryPayga maksmist pakutakse klientidele tasuta.

EveryPay juht Lauri Teder ütles Ärilehele, et ettevõtte ambitsioon on globaalne.

„Hetkel ei ole teist teenuse pakkujat lisaks LHV pangale,“ ütles Teder.