Kõigi sõidukiomanike ellu kuulub kohustuslik liikluskindlustus, kuid ettevõtted, kes seda pakuvad, küsivad teenuse eest väga erinevat hinda.

Inges Kindlustuse juhatuse liikme Lauri Riida sõnul kujundab iga selts hinnad oma statistika ja muude tegurite järgi. “Sama sõiduki eri liikluskindlustuse hind tuleneb seltsides paljudest põhjustest: seltside hinnatasemest, soovist vähendada mõnes piirkonnas samasuguste sõidukite osa oma portfellis jne,” tõdes Riit. “Tingimused on kõigi seltside ja kindlustatute jaoks samasugused ning tulenevad liikluskindlustuse seadusest.”

Riit ütles, et enamasti valitakse selline selts, kelle teenus on soodsam, kellega puudub varasem negatiivne kogemus ja kellelt on mugav kindlustust osta.

Eesti Liikluskindlustusfondi (LKF) juhatuse esimehe Kristjan Niinemaa sõnul on siin kindlasti tegu ka ettevõtete erineva hinnapoliitikaga. “See on iga kindlustusepakkuja enda vaade, kuidas üht või teist riski kindlustatakse,” ütles Niinemaa. Tema sõnul tahab mõni ettevõte teatud riskitegurit oma portfellis rohkem näha ja pakub seetõttu ka madalamat hinda.

Liikluskindlustuse hinnad on tõusnud kõigil kindlustuse pakkujatel. “Mõnede puhul on tegu sellega, et möödunud aasta liikluskindlustuse tehniline tulem oli väga madal ja seetõttu tõsteti hinda,” selgitas Niinemaa.

Kvaliteet on sama

“Kindlustusandja arvutab hinnad oma metoodika alusel peamiselt kahjudest lähtudes, arvestades seejuures ka ettevõtte strateegiat,” rääkis Seesam Kindlustuse turundus- ja müügidirektor Priit Helm. Ka tema sõnul ei ole eri liikluskindlustuse pakkujate teenuse kvaliteedis erinevusi.

Osa Tallinnas elavaid autojuhte registreerib oma sõiduki hoopis teistesse maakondadesse, kus on avariide vähesuse tõttu ka madalam riskitegur. Seetõttu on neis maakondades ka madalamad liikluskindlustusmaksed.


Tallinnast lahkus 87 688 sõidukit

•• Tänavu aprillist muutis ARK sõidukite loendamise põhimõtet haldusterritooriumide järgi. Selle tõttu langes Tallinna sõidukite arv ligi 35 protsendi ehk 87 688 sõiduki võrra.

•• ARK pressiesindaja Timo Vijari sõnul võetakse alates aprillikuust loendamise aluseks vastutava kasutaja andmed ja selle puudumisel omaniku andmed. Kuni 2008. aasta märtsini lähtus sõidukite statistiline jaotamine aga haldusterritooriumide kaupa sõiduki omaniku andmetest lähtuvalt.

•• Varem Harjumaa ja Tallinna piirkonda arvatud sõidukid jagunevad nüüd üle Eesti.

•• Statistika esitamise muudatus annab nüüdsest reaalsema pildi, kui palju liigub ühes või teises Eesti piirkonnas sõidukeid.