“Atko ajab lihtsalt kiusu, otsides konkursi vaidlustamiseks kergekaalulisi põhjendusi,” on Järvamaa ühistranspordikeskuse tegevjuht Harri Lepamets pahane. Tema oleks meelsasti näinud, et 1. aprillist oleksid järvamaalased saanud sõita Paide-Türi liinil uute bussidega. AS Atko Liinid aga vaidlustas konkursi tulemused.

See tähendab, et liinikonkursil kõige magusama suutäie ehk neljandiku kaheksaks aastaks antavast 56 miljoni suurusest riigitoetusest Paide-Türi liinil endale soovinud Go Bus ei saa veel lubatud uusi busse niipea sõitma tuua.

Vanad bussid

Liinikonkursil oli otsustavaks lisaks liinikilomeetri hinnale ka busside keskmine vanus ja pesula ning remondibaasi lähedus. Go Bus lubas tuua liinile kuni aasta vanused bussid, siis Atko busside keskmine vanus oleks olnud 6,4 aastat.

Atko Grupi nõukogu esimehe Arvo Sarapuu kinnitust mööda ei vaidlusta nad liinikonkursse sugugi kiusust, nad pole lihtsalt nõus eksitavate pakkumistega. “Go Bus tegi sellise pakkumise uute busside ja hindadega, mida ta ise on mujal vaidlustanud, aga kulutabelit meile ei näidata,” selgitas ta. Kuid eravestlusel on ta tunnistanud, et liinikonkursside vaidlustamine on nende taktika, kuna lõpliku otsuseni jätkavad endised vedajad teenuse pakkumist.

Neli pakkumist liinidele

•• Järvamaa bussiliinide riigihanke konkursile laekus neli pakkumist: Atko Liinid, Atko Trans, Assotrans ja Go Bus.

•• AS Atko Grupile kuulub lisaks Jõgevamaal tegutsevale AS Atko Liinidele ja Järvamaal sõitvale Atko Transile ka AS Harjumaa Liinid.

•• Hanke võitjaga sõlmitakse avaliku liiniveo leping kaheksaks aastaks ehk 1. aprillist 2006 kuni 31. märtsini 2014. Liinidele annab riik toetust kogu hankeajaks kokku 56 miljonit krooni.

•• Riigihankeks on Järva maakonna liinid jagatud nelja liinigruppi, mille aastane liiniveomaht on 1,57 miljonit kilomeetrit.

•• Atko Grupp on vaidlustanud riigihanke avaliku liiniveo teenuse osutaja leidmiseks Viljandimaal, samuti Tartumaal ja Valgamaal.