Liisingufirmadele suurim komisjonimüügi partner Saksa Auto ostis Swedbankilt korraga 300 konfiskeeritud sõidukit. Tegevjuht Toomas Kuusk selgitas eelmisel aastal märkimisväärselt kasvanud kasutatud autode varusid sellega, et Saksa Auto ostis liisinguautode tagasiostukohustuse väliselt 300 liisinguvõlgnevuste tõttu ära võetud autot. "Diil oli meie jaoks väga kasulik," kommenteeris Kuusk. "Ostaksime veel, kuid nii palju ja nii soodsalt pole rohkem pakutud." Samas koputasid hulgipakkumistega autokaupmeeste uksele ka teised liisingufirmad, kuid Saksa Auto rohkem kellegagi kaubale ei saanud, kirjutab Äripäev.

"Meie Swedbanki tehingut nii õnnestunuks ei pea, sest need, kes on liisingu eest võlgu jäänud, ei hooli sageli ka oma autost. Nende autode kordategemine maksab korraliku summa," kommenteeris Swedbanki ja Saksa Auto tehingut Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi. Ta lisas, et liisinguvõtja huvides on auto kiiresti maha müüa, et hind ei langeks, muidu jääb inimesele suurem summa jääki kanda. Mägi sõnul pakkusid konfiskeeritud autosid hulgi ka Sampo Pank ja Nordea Pank.

Sampo Pank oli 2009. aastal sunnitud makseraskustes kasutajatelt ära võtma ligikaudu 900 sõidukit, tunnistas Sampo ettevõtete panganduse direktor Indrek Puskar. Tagastatud autode margi või hinnaklassi suhtes selget trendi ei kujunenud. "Nende hulgas oli nii miljonikrooniseid kui ka 100 000krooniseid sõidukeid," ütles Puskar ja lisas, et pank realiseeris aastaga samuti ligikaudu 900 liisinguautot, mis tähendab, et laoseis ei kasvanud. Seejuures kasutas Sampo Pank sõidukite müügiks väljakujunenud partnereid ja üritas saada võimalikult kõrget hinda. Hulgitehinguks seetõttu ei läinud.

Swedbanki autoliisingu tooteüksuse juht Risto Laur tõdes, et eelmise aasta teisest poolest on tagastatud sõidukite osakaal pigem vähenenud ning see trend on jätkuv. Pank ei kommenteerinud, kui palju sõidukeid on klientidelt ära võetud, küll aga öeldi, et praegu on pangal müügis 320 sõidukit. Laur avaldas arvamust, et suurem liisinguautode tagastamise laine on möödas, kuid see ei tähendavat varade tagastamise täielikku lõppemist. Nagu Swedbank, ei soovinud ka SEB mullu võlgade tõttu konfiskeeritud liisinguautode koguarvu välja tuua, kuid SEB Liisingu tegevjuht Ainar Leppänen märkis, et müügis olevate autode hulk on pidevalt vähenenud.