AS Liviko ettevõtete grupi 2008. aasta konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 1 848 miljonit krooni, kasvades aastaga 32 protsenti, teatas ettevõte.
Omatoodangut müüdi 2008. aastal 12,7 miljonit liitrit, millest eksporditi kolm miljonit liitrit ehk 24 protsenti. Omatoodangu eksport kasvas aastaga 31 protsenti.

„Balti riikide üldiselt raske majanduskeskkond ja alkoholiaktsiiside tõus on tinginud siinse alkoholituru 10-15 protsendilise languse, kuid turu üldisest tagasiminekust hoolimata on AS Liviko ettevõtete grupp suutnud oma turuosa oluliselt suurendada,“ ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
Kõigis Liviko grupi ettevõtetes loodi tema sõnul 2008. aastaga eeldused, mis lubavad positsiooni Baltimaades veelgi tugevdada.

Kõik Liviko grupi ettevõtted kasvatasid 2008. aastal müügitulu ning teenisid kasumit. Eesti emaettevõtte AS Liviko müügitulu suurenes aastaga kümme protsenti, Läti tütarettevõte SIA Liviko kasvatas müügitulu kaheksa protsenti ja Leedu tütarettevõte Liviko UAB 41 protsenti.

Eesti emaettevõtte AS Liviko 2008. aasta müügitulu oli 1 364 miljonit krooni, kasvades aastaga kümme protsenti.
Müügitulu kasvas peamiselt eksporditava omatoodangu müügimahtude suurenemisest ja imporditavate kvaliteetalkoholi brändide müügi tõusust.

AS Liviko eksportis 2008. aastal ennekõike juba olemasolevatele turgudele: Lätti, Leetu, Venemaale, Ukrainasse, Soome, USA-sse ja mujale.
Tähtsaima ekspordiartikli Vana Tallinna likööri müük välisturgudel kasvas 13 protsenti. Teise tähtsa brändi, Viru Valge viina eksport tõusis viis protsenti.

Venemaal jõudis Vana Tallinna likööriperekond kümne enimmüüdud importlikööri hulka.
Ukraina importlikööride müügiedetabelis on Vana Tallinn võtnud sisse viienda koha.

Läti tütarettevõtte SIA Liviko müügitulu suurenes kaheksa protsenti.
„Arvestades Läti majanduskeskkonna kiiret halvenemist aasta teisel poolel, võib pidada 2008. aastat Liviko SIA jaoks kokkuvõttes edukas, sest turuosa suudeti kasvatada, müües muuhulgas edukalt spetsiaalselt Läti turu jaoks välja töötatud alkoholibrände,“ lisas Kalvi.

Leedu tütarettevõtte Liviko UAB müügitulu kasvas aastaga 41 protsenti.
„Leedu majanduskeskkonda ja kohalikku alkoholiturgu mõjutas nii majanduslangusest kui ka alkoholi aktsiisitõusust tulenev illegaalse alkoholituru osakaalu kasv. Sellest hoolimata suutis Liviko UAB müügimahtusid ja turuosa jõuliselt kasvatada,“ lausus Kalvi.

Baltimaade alkoholikäitlejaid tabas üleilmse kriisi mõju eriti ebasobival ajal.
2008. aastal tõusis Eestis alkoholiaktsiis võrreldes 2007. aastaga kokku 33 protsenti ja Leedus kokku 20 protsenti.
Nende maksutõusude tulemusel kallines alkoholi müügihind turgudel hüppeliselt, millele järgnes järsk nõudluse langus.

Eesti, Läti ja Leedu riigieelarvesse maksid AS Liviko grupi ettevõtted kokku 853 miljonit krooni alkoholi aktsiisi, Eesti riigieelarvesse 642 miljonit krooni.

AS Liviko jaoks oli 2008. aasta majandusaasta esimene, mil kogu perioodi vältel tegutses kõigis kolmes Balti riigis ühtne Liviko grupp, peakorteriga Eestis ning tütarettevõtetega Lätis ja Leedus.

AS Liviko on 110-aastaste traditsioonidega kvaliteetalkoholi tootja.
Tootmise kõrval on AS Liviko nii Eestis, Lätis kui ka Leedus välja arendanud alkoholi distributsiooni- ja hulgimüügivõrgu, mille kaudu turustatakse omatoodangu kõrval maaletoodavaid brände ka teistelt maailma kvaliteetalkoholi tootjatelt.
AS Liviko kuulub Balti riikide kolme suurema alkoholifirma hulka, pöörates tootmise kõrval sama suurt tähelepanu ka alkohoolsete jookide impordile.
Ettevõte annab Eestis tööd 224 inimesele, Lätis 112 ja Leedus 78 inimesele.