Loe, kuidas aasta müügitöö tehti ära vähem kui poole tunniga!

 (10)
Jyväskyla aerofotod
Jyväskyla aerofotodFoto: Ago Tammik

Kindlustusseltsi Ergo juhatuse liige Maarika Liivamägi käis Jyväskyäs toimuval konverentsil Nordic Business Forum ning leidis, et pealtnäha tagasihoidlikud soomlased oskavad müüa nagu mühiseb. Tema kirjutisest selgub, kuidas sisuliselt terve aasta müügitöö saab ära teha olematute kuludega ning vähem kui poole tunniga.

Ma räägin Jyväskyäst, aga tegelikult mitte linna tuntuks teinud rallist, vaid Nordic Business Forumist. See kõlava nimega eriskummalises kohas toimuv konverents, mille nime mitte-soomlased väljagi hääldada ei suuda, on jäägitult võitnud Põhjamaade ettevõtjate ja liidrite südamed.

Jyväskyläs elab umbkaudu 130 000 elanikku keskmises vanuses 34 aastat ja maksumaksjate osakaal on seal kolme ülikooli tõttu 45 protsenti. Kõik kolm on väga progressiivsed ülikoolid. Regionaalpoliitika missugune!

Ehtsoomlaslikult tagasihoidlikus miljöös, ent ülimalt kvaliteetselt korraldatud konverents toimub juba mitmendat aastat. Kõik sai alguse 2008. aastal, mil kokku tuli umbes 80 Soome ärieliiti kuuluvat arvamusliidrit.

Tänavuseks oli osavõtjate ring juba 3300-ni kerkinud ning sellega on ettevõtmisest saanud kiiresti ja märkamatult Põhjamaade suurim ärikonverents. Korraldus on laitmatu: ei looklevaid wc-järjekordi, ei mingit trügimist vaba koha otsingutel lõunalaua ääres. Kordagi ei vedanud alt valgustus ja kui ühe esineja jutu ajal sai mikrofoni patarei tühjaks, siis vahetati see 10 sekundiga ära.

Nordic Business Forumi ambitsioon on olla Euroopa suurim, eeskujuks maailma viie mõjukama konverentsi hulka arvatud World Business Forum, mida peetakse New Yorgis.

Soome ettevõtmise eestvedajad on tänaseks alles keskmiselt 27-aastased noored, arukad ja loovad mehed ning naised. Kui mõelda, millal nad alustasid, siis müts maha, kui veidi üle kahekümnene soomlane võtab kõne Al Gore’ile või Richard Bransonile ja kutsub nad esinema Soome hääldamatu nimega linnakesse, ning nad võtavad kutse vastu ka.

Need „noored ja vihased“ soome mehed-naised oskavad müüa! Konverentsi teise päeva pärastlõunal, vahetult enne viimast kohvipausi ning peaesinejat, kes sel korral oli General Electricu juht, võrratu Jack Welch isiklikult, tegi moderaator kiire põike järgmise aasta esinejate tutvustamiseks.

Kuna varasemate esinejatega oli ootusärevat pinget ja emotsiooni muudkui ülespoole kruvitud ning enne peaesinejat täpselt haripunkti jõutud, siis polnud palju vaja. Kaasahaarava muusika saatel jooksid üle ekraani maailmakuulsad nimed - järgmise aasta konverentsi esinejad. Juurde märgitakse, et vaid täna saab osta järgmise aasta konverentsile pileti 490 euroga. (Võrdluseks, et Pärnu Juhtimiskonverentsi pääse maksab suurusjärgus 800 eurot ning esinejad on ikka mitu klassi madalamad.)

Tulemus - samal kohvipausil müüdi järgmise aasta konverentsile ette ära 3800 pääset ehk kogu aasta müügitöö tehti ära vähem kui poole tunniga. See ongi müügikunst, kus iga detail, emotsioon ja sõnum on läbi mõeldud, ette kalkuleeritud ja tehinguks pööratud. Juba Tom Sawyer valdas seda võrratut müügikunsti, kus ta tekitas planguvärvimisele sellise nõudluse, et töö tegi end ise ära.

Eestis on seda suursündmust märgatud ja üleöö omaks võetud. Kui aasta tagasi osales Eestist veel 15 inimest, siis tänavu juba 150. Suurematest ettevõtetest tuldi lausa delegatsioonidega, sest sõna heast asjast levib. Ootan põnevusega juba järgmise aasta foorumit, sest mina olin küll müüdud!

Tegemist on Maarika Liivamägi blogipostitusega Ergo kindlustusseltsi kodulehel.