„Majandusministeeriumi kui omaniku tahe on, et Nordica jätkaks tegevust ja teeniks kasumit,” rääkis Ärilehte konsulteerinud ametnik. „Air Baltic on teinud mitmele Tallinnast lähtuvale Nordica liinile kõrvale oma lennu ja kütab hinda alla. Nordical selleks raha ei ole ja valitsus lennufirmat, erinevalt rongiliiklusest ja saartele sõitvatest parvlaevadest, doteerida ei saa.”

Valitsus on valmis hea pakkumise korral kaaluma lennufirma Nordica müüki, kuid täna sellist pakkumist laual ei ole, öeldi majandusministeeriumist.

Lennufirmad Nordica ja LOT allkirjastasid uuendatud koostöölepingu, mille kohaselt võtab LOT Nordicaltüle piletimüügi ja klienditeeninduse haldamise ning Nordica keskendub edaspidi otsesele lennutegevusele, teatas Nordica.

Ümberkorralduste tulemusel peatatakse oktoobri lõpust lendamine viiel kahjumlikul liinil kuni konkurentsiolukorra paranemiseni ning jätkatakse lende Tallinnast Stockholmi, Brüsselisse ja Varssavisse, mida teenindab alates 1. juulist LOT.

Nordica juhatuse liikme Kristi Ojakääru sõnul on tegemist tulevikku vaatava ärilise otsusega. “Nordical on kohustus tagada lennufirma kasumlikkus ja jätkusuutlikkus - seda ootab meilt ka omanik. Terav konkurents ja istekohtade ülepakkumine Tallinna liinidel ei võimalda meil täna siin kasumlikult opereerida. Et säilitada valmisolek ja suutlikkus pakkuda Eestile tulevikus vajalikke regionaalseid lennuühendusi jätkab Nordica lennuteenuste pakkumisega ja LOT tegeleb liinide ja piletimüügiga võttes enda kanda täituvus- ja kommertsriski,” selgitas Ojakäär.

“Nordica on Tallinna liinidel olnud seni ise täituvus- ja kommertsriski võtja ja samas ka lennuteenuse osutaja. Välisturgudel oleme aga juba aastaid täitnud just otsese lennuteenuse pakkuja rolli jättes täituvus- ja kommertsriski tellijate kanda. Nüüd kasutame sama mudelit kõikidel turgudel,” rääkis Ojakäär.

Nordica lendude üldmaht ja pardapersonali arv ei vähene. Ühtlasi alustab seni LOTi piletimüügisüsteemi kasutanud Nordica enda kommertsplatvormi arendamist, et tagada tulevikus iseseisva piletimüügi valmisolek.

Ojakääru sõnul on Tallinnast väljuvaid uusi liine ja lendamisvõimalusi tänaseks nii palju, et olukord on parem kui kunagi varem. “Kehtiva lennuplaani järgi on Tallinna lennujaamal otseühendus 37 sihtkohaga. Oma panus turu laiendamisel on kohaliku lennufirmana kindlasti ka Nordical, mis on pakkunud välisfirmadele tugevat konkurentsi,” rääkis Ojakäär.

Ümberkorraldused mõjutavad kõige rohkem Tallinnast Trondheimi reisijaid, sest tänaste plaanide kohaselt seda otseühendust ükski teine lennufirma alates 26. oktoobrist teenindama ei hakka. Teisi Nordica sihtkohti jäävad peale 26. oktoobrit teenindama LOT, SAS, Wizz Air, Norwegian ja AirBaltic. Suletavatele liinidele saab Ojakääru kinnitusel pileteid osta kuni 26. oktoobri lendudeni. Klientidele, kes on ostnud pileti Nordicaga lendamiseks peale 26. oktoobrit, pakutakse alternatiivseid lendamisvõimalusi või raha tagastamist.

2015. aastal asutatud Nordic Aviation Group AS (Nordica) on kasvanud läbi aegade suurimaks Eesti lennuettevõtteks. Alates 2016. aastast teeb Nordica koostööd Poola lennuettevõtte LOT Polish Airlines´iga (LOT). Nordica (51%) ja LOTi (49%) tütarettevõte Regional Jet osutab lennuteenuseid LOTile, Nordicale, SASile, Air Serbiale, Flybele ja erinevatele hankelepingu põhistele partneritele Euroopas. Regional Jet opereerib 19 lennukit ja transpordib aastas ca 2 miljonit reisija ning annab tööd enam kui 500 lennundusspetsialistile Eestis ja välisriikides.