Järgneb lendaja Priit Jõgi kommentaar Estonian Air-ile:

Negatiivsel hinnangul on õige mitu põhjust. Esmalt lennukid endid. Nimelt paralleele tõmmates autonduses toimuvaga, siis uued lennukid võivad küll ökonoomsemad olla, aga nad jäävad siiski Kia-Renault-Peugeot tasemele (enne kasutasime Audi-Mercedes lennukeid).

Kes meist ei oskaks põhjendada enda tehtud otsuseid, olgugi need väärad. Omanikule tähendab antud otsus loomulikult odavamat majandamist, mis aga lõppkokkuvõttes ei pruugi kaasa tuua edu. Küll aga langeb kvaliteet reisijale. Oleme kõik kuulnud uute lennukite mugavusest, kahjuks see on vaid oma sõnade tõestuseks kaasas käiv õigustus. Ei olegi ju mõeldav hakata rääkima, et ega need lennukid mugavad just pole, aga me ostame need vaid seetõttu, et nad on pisemad, misEesti oludele sobilikud ja võtavad vähem kütust.

Juhuse tahtel käisin just Brasiilias ja alustasin lendu Tallinnast Estonian Air’ga (edasi Lufthansa). Esmalt lennukisse sisenedes tahes-tahtmatult jõuab teadvusesse lennuki väiksus. Kole kitsas. Istmekatted võiksid olla nahast, juba sellega tekiks teinetunnetus. Ooteajal pandi mängima linnulaul, mis algfaasis oli väga tore, aga ... etteruttavalt ära mainides, sama tsirr-tsirr pandi ka mängima, kui lennuk oli maandunud ja inimesed ootasid väljasaamist lennukist. See vidistamine ei olnud päris õigel kohal.

Toitlustus Estonian Air lennukitel on ikka väga kehv. Lennukis tuli teade, et tolleks reisiks oli Volga restorani kokk teinud erimenüü... ja muffin tõesti ei ole eriline vaimusünnitus, milleks üks restorani kokk võimeline võiks olla.

Joogid pardal – pakutakse kahte jooki tasuta (gaseeritud vesi ja gaseerimata vesi + tee, kohv). Miks ei võiks ka EA mahlasid pakkuda, hinnapoolest ei ole nad väga odavamad kui näiteks Lufthansa.

Ja ole valvel, kui peaksid Brasiilia lennukis viimasesse ritta sattuma, see oleks puhas piin, kuna istme allalaskmine ei ole võimalik ning kui veel peaks ees olev istuja otsustama endale tekitama normaalset ruumi istumiseks ... no commence.

Edasi lennates Lufthansa lennukitega (ma ei räägi hetkel pikamaa-lennust) oli olukord tunduvalt parem. Lennukid on suuremad-avaramad, toit tasemel, joogid hinnas, istmed mugavad-nahast ja kitsad – jättes rohkem ruumi reisijale endale. Tunned ennast tõesti meeldivalt pardal.

Miks palgati Taskila?

Lisaks toon esile ka ühe mõtte, mis juba ka Teie arvamusloo juures on äramärkimist leidnud. Nimelt Taskila palkamine, kes oli sunnitud lahkuma AirBalticust. Mis poliitilised jõud küll ajendasid seda inimest EA etteotsa panema ja veel sellise palgaga. Sai ta nüüd mitmeid kuid "väärikat" palka ja juba algselt oli teada, et kui strateegia ei vea välja, siis ta ütleb, et nojah, nii lihtsalt juhtus. Toob ära ka mõned põhjendused ja that's it. Paneb papi tasku ja punuma. Ja loomulikult lisatakse lahkumishüvitis olenemata tulemustest.

Kompensatsiooni suurus on küll seotud vastavalt tema panusele, aga igal juhul väike see olema ei saa. Ütlen ausalt, ma ei ole pessimist, aga ega olukord EA-s paremaks küll läinudpole.

Kõrvalseisja ja arvamuse avaldajana olla on lihtne, poliitilises keskkonnas võideldes loomulikult on palju raskem. Isiklikult mina suunaks firma arengut teisiti, aga pole ma positsioonil seda suunama ja sinna positsioonile jõudmine on üks sahker-mahker.

Muidu tuult tiibadesse Estonian Air-ile!