Luksusautod luubi all: kuhu kadus miljon?
Uhiuue auto hind langeb juba n-ö kauplusest väljumisel ligikaudu 20 protsenti, suurima hüppe allapoole teevad hinnad aga esimese kahe aastaga: auto võib oma väärtusest kaotada koguni 40 protsenti, kirjutab Autoleht.
Protsente eurodesse teisendades on näha, et kõige suurema summa kaotavad luksusautode omanikud, kellel haihtub kahe aastaga õhku uue tippvarustuses keskklassi pereauto vääriline summa, 30 000 – 40 000 eurot. Sellest hoolimata võib Euroopa autoturgudelt leida sadu kasutatud luksusautosid.
„Uute luksusautodega sõidavad Euroopas enamasti suurfirmade juhid, kellel on ka töölepingusse lisatud punkt, et ametiauto ei tohi olla vanem kui paar-kolm aastat. Samuti vahetatakse see kohe välja, kui mudelit värskendatakse,” räägib uute ja kasutatud autode müügiga tegeleva mobile.ee juhataja Silver Havamaa.
Kui uute autode hinna juures on määrav ka varustustase – tippvarustuses mudel võib olla pea kaks korda kallim kui lihtsama varustusega sama marki auto – siis mida aasta edasi, seda väiksemaks muutuvad selles võrdluses hinnaerinevused. Samuti pole kümme aastat vanade noobelsõidukite puhul suurt vahet ka auto margil.
„Kui vanasti võis rääkida, et Lexus hoiab hästi hinda, siis tänapäeval on kõigi kasutatud luksusautode hinnad sarnased,” selgitab BRC autokeskuse ostujuht Siim Mark. „Oluline erinevus tuleb hindades sisse uuema ja vanema põlvkonna vahel,” lisab Mark. „Sama läbisõiduga tehniliselt ideaalses korras mudelivärskenduseeelne sõiduk on alati märksa odavam mudelivärskendusejärgsest autost. Seega kaotasid need, kes ostsid veel viimaseid n-ö vanu mudeleid, aastate jooksul oma raha veelgi rohkem.”
Luksusautode puhul, mille baashind Eestis oli 2004. aastal üle miljoni krooni, kõiguvad kümneaastaste autode hinnad väga suures vahemikus, sest suurt rolli mängib autode seisukord.
Suurema läbisõiduga ja kahtlase ajalooga autod on selgelt odavamad, sama margi hinnaskaala ülemises osas võib aga leida praktiliselt uueväärilisi väga väikese läbisõiduga autosid. Isegi sel juhul maksavad need kordi vähem kui uuena.
Sellegipoolest ei saa rääkida, et vanade luksusautode järele joostakse tormi. „Enne majandussurutist olid kasutatud luksusautod märksa populaarsemad,” räägib Havamaa, „aga praegu ostavad neid pigem mudeli fännid.”
Hindade võrdlus 2004/2005. aastal ja 2014. aastal
Hind uuena(€) / praegu (€)
Audi RS 6 94 730 (1474 000 kr) / 11 200 – 38 600
BMW 645 Ci 74 742 (1163 000 kr) / 12 500 – 23 300
Hummer H2 66 709 (1038 000 kr) / 15 500 – 30 200
Jaguar XK8 Coupe 4,2 V8 74 164 (1 154 000 kr) / 16 200 – 27 200
Mercedes-Benz E55 AMG 86 831 (1 351 100 kr) / 14 000 – 29 000
Sellest, mis kunagiste miljoniautode hindadega tänaseks juhtunud on, loe pikemalt selle nädala Autolehest.