Lumekoristustööde tellijad - teedevalitsused, kohalikud omavalitsused ja eraisikud - ei tea, kas uuest teeseadusest lähtudes võib vastavaid töid tellida firmadelt, kel pole selleks litsentsi. Teeseadus peab aga vajalikuks, et vastavate koristustööde teostaja muretseks endale kolmeaastase kehtivusajaga 4000-kroonise litsentsi.

Maanteeameti järelevalve osakonna juhataja asetäitja Endel Nurm rääkis, kuidas tuleks teeseadust tõlgendada: "Peagi hakkab kehtima Teede- ja Sideministri määrus, kus teeseadust täpsemalt kommenteeritakse. Seadusesättes, mis nõuab litsentsi olemasolu, on mõeldud tööde kompleksset tegemist ja osalemist hinnapakkumistel. Lumelükkamine on üksik töölõik, kus litsentsi vaja pole."

Mõnedki omavalitsusjuhid ei murra teeseadusest tingitud segaduste üle üldse pead. "Ei ole võtnud pähegi, et jätan litsentsi puudumise pärast lume lükkamata ja libedusetõrje tegemata. On palju olulisemaid asju kui riigiteede hooldamiseks kehtestatud normatiivid. Piim tahab vedamist ja lapsed kooli sõidutamist," lausus Pajusi vallavanem Heldur Lääne.

Riigiteid, mida on Jõgeva maakonnas 1100 km, hooldab AS Vooremaa Teed, kes täidab Jõgeva Teedevalitsuse tellimusi. Firma juhatuse esimees Aivar Aigro ütles Vooremaale: "Suutsime teed tugevate tuiskude ajal siiski lahti hoida. Kuigi meil on ligi 25 lumesahka, vajasime hiljutiste suurte tuiskude ajal ka AS Laiuse Kote, OÜ Härjanurme Mõis ja OÜ Moreen abijõude. Mõnede vallateede hooldamise osas on meil sõlmitud vastavad lepingud Torma ja Palamuse vallaga. Me ei tee siin vahet riigi- ja vallatee vahel. Teede lumelükkamisringid on niiviisi koostatud, et samas piirkonnas hooldame nii riigi kui ka kohalikke teid."