Timtšenko oli seotud vene-süüria ärimehe George Haswaniga, kellel olid sidemed Assadi režiimi ja ISIS-ega. Nende koostöö sai alguse juba 1990. aastatel, kui Timtšenko firma Stroitransgaz aitas Haswani firmal Hesco Engineering & Construction ehitada Süüria energiaobjekte, mis juba mõnda aega on ISIS-e kontrolli all, aga kus endiselt töötavad Vene insenerid, vahendab rahvusringhäälingu uudisteportaal WSJ-t.

Timtšenko ajas Süürias äri paralleelselt sellega, kui ta 15 aastat tagasi hakkas üles ehitama Gunvorit, mille peakontor asub Šveitsis.

Kohe kui USA kehtestas Venemaa suhtes pärast Krimmi annekteerimist sanktsioonid, müüs Timtšenko oma 43-protsendilise osaluse Gunvoris rootslasest äripartnerile Torbjörn Törnqvistile. USA rahandusministeerium väitis 2014. aastal, et Putinil on ligipääs Gunvori rahadele.

Eesti Päevaleht kirjutas 2010. aastal ühe kohtuvaidluse dokumentidele tuginedes, et Tarcona omanikfirmas Gunvor võis Gennadi Timtšenko üheks äripartneriks olla 1990ndate aastate lõpus transiidiärimees Aadu Luukas.

Luukas oli Eestis Timtšenko lähedasemaid äripartnereid. Timtšenko vara väärtuseks on Forbes hinnanud 2009. aastal 1,9 miljardit eurot ja Vene majandusajakiri Finans 3,15 miljardit eurot.

Timtšenkot on nimetanud Eesti kütusetransiidi suurimaks niiditõmbajaks, kes parematel aegadel suunas oma Genfi residentsist 40-60 protsenti Eestit läbivatest kütusevoogudest.

Tallinnas käiski tema äri läbi Tarcona, mis kuni 2006. aasta kevadeni kuulus Briti Neitsisaartel registreeritud Sherpa Internationalile. Vahepeal oli omanikuks Rootsis registreeritud Vetluna AB ja alates 2009. aasta sügisest on omanikuks Hollandis registreeritud Gunvor International.

Aadu Luukase ja Timtšenko ühistele ärihuvidele viitas 2005. aasta lõpus see, et Tarconat asus juhtima Sulev Loo, kes enne seda töötas teise Luukase firma Pakterminal juhatuse esimehena. Praegu juhib Loo riigifirmat Eesti Raudtee.