Nii Zara kui ka Mango kaubamärgi all tegutseb üle maailma üle 600 kaupluse, mõlemad brändid on eestlastele tuttavad eelkõige trendikate ja taskukohaste rõivaste poolest.

“Oleme Eesti turul juba mõnda aega silma peal hoidnud, eestlased huvituvad moest ja uutest trendidest,” ütles Zara kaubamärki omava Inditex Groupi kommunikatsioonijuht Raul Estradera. Hispaania päritolu firma ei soovinud Eestisse ega mujale Baltikumi oma tütarettevõtet rajada, kuna siinne turg on Estradera sõnul liiga väike. Seetõttu leiti regioonist frantsiisipartner – Leedu firma Apranga, kes opereerib Leedus ligi 30 frantsiiskauplust, sealhulgas Hugo Boss ja MaxMara poode.

Leedu firmal on Eestis ka tütarfirma – Apranga Estonia –, mis Viru keskuses Zara kaupluse avamist ette valmistab. Firma juhatuse liikme Ilona Dimkuniene sõnul mõjutab Zara poe avamine Tallinnas oluliselt siinset riideturgu.

“Meiega on raske konkureerida, kuna Zara ei tähenda ainult riiete ostu ja müüki, see tähendab seda, et 3-4 nädalaga on võimalik analüüsida tarbijate ostukäitumist, disainida ja toota selle järgi uued rõivad ning need ka müüki tuua,” ütles ta.

Firmal on disaini- ja tootmisdivisjonid, riided valmivad tehastes üle maailma. Riided tulevad sealt, kus firmale pakutakse soodsaimat tootmist ning parimaid kangaid.

Uued tooted tulevad Zara poodidesse kaks korda nädalas, uued kollektsioonid aga jaanuaris ja augustis. Sooduskampaaniad jäävad suve algusse ning aasta lõppu.

Erinevalt Mango brändist, mis pakub trendikaid rõivaid vaid naistele, on Zaral kollektsioonid ka lastele ja meestele.

Dimkuniene hinnangul kannatab Viru keskuses 1500-ruutmeetrise poe avamisega konkurentidest enim Baltika bränd Monton.

Baltika divisjoni direktori Maire Milderi sõnul muutub Zara tulekuga Eesti kaubandus veelgi euroopalikumaks ning see on ühtlasi kummardus siinsete klientide ja regiooni ees, näidates ühtlasi seda, et regioonis ei piisa vaid Helsingi poest.

Kui Mango kaupluse rajamine maksis ligi 500 000 eurot (7,8 miljonit krooni), siis Zara kauplusse investeerib Apranga ligi 1,5 miljonit eurot (23,5 miljonit krooni). Zara poes saab tööd 40 inimest. Zaral on enam kui 625 kauplust 48 riigis, Ida-Euroopas Poolas ja Tšehhis.

Zara ülikond pole õllekõhule

Kristiina Heinmets, modell

Zara rõivad on väga mõnusad ja trendikad, kuid kvaliteet ei võimalda neid kanda kauem kui üks või kaks hooaega. Sarnased on H&M-i rõivad.

Zara on odavam klass kui Mango, viimane on aga kvaliteetsem. Mango poed on butiigid, Zara poodides ei ole asjad nii ilusti sätitud, peab ise otsima ja proovima.

Meestele pakub Zara kindlasti kvaliteetsemaid rõivaid kui H&M. Tema viisakad ja kenad ülikonnad istuvad seljas paremini kui mõne kalli brändi omad, mis on justkui mõeldud vaid õllekõhtudele.