Uus automudel võimaldab arengumaades elavatel vaesematel inimestel osta oma esimene uus auto. Nanol on viis ust ning istet, 33hobujõuline 624kuupsentimeetrine mootor asub masina tagaotsas. Odavaks teeb lisavidinate puudumine – autol pole turvapatju, konditsioneeri, raadiot ega roolivõimendit.

Kuigi Nanost on loodetud imevitsa, mis toob Tata Motorsi maailma suurte autotootjate hulka, kuid praegu ei paista asjalood enam nii roosilised – ka uus üliodav mudel ei pruugi päästa võlakoorma ja langevate müüginumbrite all kannatavat ettevõtet, vahendas BBC.

Mullu suvel võetud 3 miljardi dollarisest laenust, millega Tata Motors ostis Suurbritanniast pärit Jaguari ja Land Roveri automargid seniselt omanikult Fordilt, tuleb 2 miljardit dollarit refinantseerida. Ent ettevõte pole suutnud leida partnereid, kes külmunud laenuturgudel selleks valmis oleksid.

Isegi kui Tata suudab müüa maha 250 000 autot aastas, suurendaks see ettevõtte käivet ainult 3 protsendi võrra, hindas asja Mumbais tegutsev Angel Brokingu autosektori analüütik Vaishali Jajoo. "Lõpuks võtab neil nulli jõudmine aega kuus aastat," ütles Jajoo.

Lisaks on Nano turuletulek viibinud juba pool aastat, kuna India Lääne-Bengali osariigis tekkis Nanosid tootmiseks tehase ehitamisel ülesaamatu vastasseis kavandatud tehase alla jääva maa omanikega ning tulevane tootmine koliti hoopis Gujarati osariiki.

Tata Motors kuulub zoroastristlikku usku järgiva parside rahvakillu hulgast pärinevale Mumbai magnaadile Ratan Tatale, kelle teiste äride hulgas on Taj Mahal Hotel & Palace hotell Mumbais, mis mullu sügisel terroristlike rünnakute sihtmärgiks sai, ning Eestiski müüdav Tetley tee.