Maailma suurfirmad muutsid viirusest põhjustatud olukorra toetuseks logosid, ekspertidelt saavad nad aga hagu alla

 (30)
Suurfirmad muutsid logosid
Suurfirmad muutsid logosidFoto: Kuvatõmmis

Üleilmse koroonapandeemia olukorras ei püüa üksteisest distantsi hoida mitte ainult inimesed, aga ka terve rida suurkorporatsioone on muutnud ajutiselt oma logosid, rõhutades vajadusele kodus püsida ja ennast teistest isoleerida. Ekspertide hinnangul võiks nad pigem millegi kasulikumaga tänast olukorda toetada.

McDonald’s, Coca-Cola, Audi ja Volkswagen on vaid väike osa suurfirmadest, kes on kujundanud oma üleilma tuntud logod ümber, rõhutades sellega tänastes oludes sotsiaalse distantseerumise tähtsust, kirjutab CNN.

Mõiste ise on viimastel nädalatel populaarseks saanud seoses koroonaviiruse Covid-19 kiire levikuga üle maailma. Sotsiaalne disantseerumine viitab sellele, et üksteisest püsitakse umbes kahe meetri kaugusel, et vältida ise haigusse nakatumist, aga ka teiste võimalikku nakatamist.

Suurkorporatsioonide logode ümberkujundamine on kaasa toonud ka ekspertide kriitikat. „Meie tänane üleilmne olukord ei ole mingi nali. See on tõsine asi,” märkis Siegel+Gale loovjuht Douglas Sellers. Tema hinnangul võivad suurfirmade muudetud logod naeruvääristada või pisendada sotsiaalse disantseerumise olulisust praeguses kontekstis.

Brian Braiker, kes on reklaamiajakirja Ad Age peatoimetaja, märkis, et ennekõike peaks suurfirmad mõtlema, kuidas nad saaksid praegusesse olukorda füüsiliselt panustada. Ta tõi näiteks ettevõtte Gap, kes on otsustanud tervishoiutöötajaid maskidega varustama hakata, või luksusbrändide grupi LVMH, mis on asunud käte desinfiseerimisvahendit tootma.

Seotud lood:

„Olukorra mõistmine, suu kinni hoidmine ja millegagi end tõeliselt kasulikuks tegemine on ainus viis, kuidas selles olukorras aidata saab,” sõnas Braiker, viidates sellele, et kui McDonald’s või Coca-Cola muudavad vaid oma logo, jätab see üsna mõru maitse suhu.

Mida eelpool nimetatud suurkorporatsioonid oma logodes siis tegid, et pöörata rõhku sotsiaalse distantseerumise olulisusele? McDonald’si Brasiilia ettevõte eraldas M-tähes olevad kaared üksteisest. Coca-Colal on parasjagu inimtühjal New Yorgi Times Square’il jooksmas reklaam, kus nad ütlevad, et üksteisest lahus olemine on parim viis olla ühendatud.

Autotootjad Audi ja Volkswagen, mis kuuluvad samasse kontserni, eraldasid oma logodes olevad kujundid – Audi tõstis kõik oma neli ringi eraldi ja Volkswagen eraldas tähed V ja W.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • Olulised telefoninumbrid:
    • 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)
    • 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)
    • 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)
    • 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)
  • COVID-19 sümptomid on sarnased gripi sümptomitele. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused.
  • Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Valitsus kehtestas viiruse kiire leviku tõttu 17. maini eriolukorra. Loe lähemalt, mida see kaasa toob!
  • Pärast välismaalt naasmist peavad nii Eesti elanikud kui ka välisriigi kodanikud olema kaks nädalat isolatsioonis, välja arvatud erandid seoses Baltikumi ja Soomega. Loe lähemalt kriis.ee lehelt!
  • Loe lähemalt koroonaviirusest Terviseameti kodulehelt!