Muu hulgas näiteks Tallinki ristluslaevadele Galaxy ja Victoria sisekujunduse ja sisustuse teinud Eesti firma Estonian Shipbuilding AS sõlmib selle nädala lõpus koostöölepingu rahvusvahelise laevaehituskontserniga. Lepingu maht küünib üle poole miljardi krooni, täpsemalt 625 miljoni kroonini, ja see kehtib kolm aastat.

2003. aastal asutatud Estonian Shipbuildingu juhatuse esimees Marek Harik viibib praegu  läbirääkimistel. Kuna lepingu lõplikud üksikasjad on lihvimisel, siis ei soostu Harik veel avaldama ettevõtte nime. Eesti Päevalehe andmeil on tegemist rahvusvahelise suurettevõttega, kelle tehaseid asub muu hulgas Norras, Soomes, Prantsusmaal ja paljudes teistes riikides ning kelle tehtud laevad ristlevad Kariibi meres ja mujal üle maailma.

“Meie jaoks on tegemist väga suure tehinguga,” ütles Harik. “Lepingu suurus on 625 miljonit krooni, mis on meie jaoks suurim seni sõlmitutest. Lõplik lepingu allkirjastamine toimub selle nädala lõpus ja see kehtib esialgu 2010. aastani,” täpsustas Harik.

Lepingu kohaselt saab Lääne-Euroopas tööd kuni 200 eestimaalast. Tööülesanneteks on ristluslaevade interjööri loomine, mille alla käib kajutite, saunade, spordiruumide, restoranide ja kõige muu sinna hulka kuuluva ehitamine.

Firma otsib töölisi

Selleks et leida endale vajaminevad spetsialistid, korraldab Estonian Shipbuilding Eestis kampaania.

Küsimusele, kui palju neil praegu koostöölepinguid on, vastas Harik: “Koostöölepinguid on meil hetkel nii palju, et peast, ilma kontrollimata ei oska ma teile isegi täpset arvu öelda.”

Peale Eesti on ettevõte ehitanud ja remontinud laevu veel Soomes Helsingi, Turu ja Rauma laevatehastes ning Bahamal, Itaalias, Hollandis, Ameerika Ühendriikides, Prantsusmaal ja Singapuris. Kõige rohkem on ettevõte Hariku sõnul ehitanud laevainterjööri Soome laevaehitustehastes.

Tuntumatest laevadest on Estonian Shipbuilding ehitanud ja remontinud ka Eesti vetes seilavaid ristluslaevu Romantika, Victoria, Galaxy. Samuti on valmistatud interjöör Kariibi meres ristlevatele alustele Freedom Of The Seas I ja II ning Majesty Of The Seas.

Lindali äri läks pankrotti

•• Kuni möödunud aastani tegutses Eestis veel teinegi laevade interjööri ehitamisega tegelev ettevõte, Lindal Private, mille etteotsa kuulus tuntud sportlane Ramon Lindal.

•• 2000. aastal sõlmis Soome laevaehitusfirma Kvaerner Masa-Yards Lindal Private Grupiga viieaastase koostööplaani, mille kohaselt pidi selle aja jooksul valmima kolm maailma suurimat luksusreisilaeva. Lindali Private Grupi ehitada oli ligi 300-ruutmeetrine kasiino.

•• 2003. aastal osales Lindal Private projektijuhina Moskva ärieliiti kuuluva tellija luksuspaadi interjööri kujundamises.

•• Lindal Private sõlmis 2003. aastal  koostöölepingu laevaprojekteerimisfirmaga Delta Marine, kellega loodetud koostöö jäi lühikeseks, kuna Lindal Grupil tekkisid oma töötajatele ja alltöövõtjatele maksmisega raskused.

•• Seoses suurte maksuvõlgadega kuulutati 2006. aasta oktoobris Lindal Grupile pankrott.

•• Võlgu oli firmal üle kümne miljoni krooni.