“Internet muutub aina tähtsamaks. Enamus kallimate objektide kliente tuleb interneti kaudu,” rääkis Eri Kinnisvara eluruumide grupi juht Mart Saa. Põhjuseks on tema hinnangul see, et arvutid ja interneti kasutamise võimalus on reeglina just jõukamatel või keskklassi inimestel.

“Mida rohkem arvuteid kasutatakse, seda tähtsamaks müügitöö interneti kaudu muutub,” lisas Saa.

“Teatud seltskond kundesid on kaugenenud lehekuulutustest otsimisest, kuna seal on vähem infot,” rääkis Pindi Kinnisvara vanemmaakler Olav Leok. Tema sõnul leiavad kliendid internetist lehekuulutusest põhjalikumaid objektikirjeldusi koos fotodega.

Leoki hinnangul leiab ta interneti müügikuulutuste abil umbes pooled oma klientidest. Samas tunnistas Saa, et aktiivset kasutust leiavad siiani ka kuulutuslehed ning lehereklaamid suuremates päevalehtedes, kuhu reklaami paigutamisel lähtutakse sihtgrupist. Odavamate ja Tallinna “mägede” korterite müügikuulutused pannakse kas Soovi või Kuldsesse Börsi ning kallimate korterite ja majade kuulutused näiteks Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehte.

“Enamasti paneb maakler info kõigisse interneti müügikanalitesse,” rääkis Saa. Tema sõnul on firmas reegel, et kõik pakkumised pannakse üles internetti ja kindlasti lisatakse omaniku nõusolekul ka foto.

Saa hinnangul on internetist abi ka klientidel endil, kes saavad suurema eeltöö enne maakleri juurde pöördumist ära teha ning sobivamad objektid endale fotode ja kirjelduse põhjal välja sorteerida.

“Maakleril ei ole enam vaja nii palju rääkida ja kirjeldada, vastata tuleb vaid täpsustavatele küsimustele,” lisas Leok.

Englar Kinnisvara projektijuhi Carmen Kaasiku sõnul on tal olnud juhus, kus klient on kogu vajamineva info teda huvitava maatüki kohta interneti ja arvuti abil välja selgitanud ning nädalavahetusel perega kohapeale uurima sõitnud. “Siis helistatakse otse sealt mulle ja küsitakse täpsustavat infot,” lisas Kaasik.

Või tullakse välismaalt, internetist tehtud väljatrükid kaasas ja küsimusi tekitavad kohad allajoonitud, toob Kaasik järgmise näite maakleri töö kergenemisest.

Samas ei ole klientide iseseisev infohankimine maakleritele seni teenustasust kõrvalehoidmise probleeme tekitanud. Mart Saa sõnul on viimase kahe aasta jooksul suurenenud ka esinduslepingute sõlmimine, mis vähendab maaklerite riski. “Inimesed on hakanud aru saama, et kõigega ei saa ise tegeleda ja et oma aeg on kallim kui kokkuhoitav teenustasu,” põhjendas Saa.

Maaklerid hindavad interneti ja elektronposti kõrgelt ka igapäevase suhtlusvahendina, mis võimaldab edastada kliendile vajalikku infot kiiresti. Leok peab interneti ja elektronposti tähtsuselt teiseks suhtlusvahendiks telefoni järel.

Internetti kasutatakse lisaks maaklerite omavaheliseks suhtluseks ja klientidele sobivate objektide otsimiseks teiste firmade pakkumiste hulgast. “Ega ei kujutagi tööd ette enam ilma internetita. See on muutunud nii loomulikuks ja igapäevaseks töövahendiks,” ütles Kaasik.

Populaarseimate kinnisvaraportaalidena nimetavad maaklerid portaale City24, KinnisvaraWeb ja Kinnisvarakeskus.