Eelnevalt hääletas riigikogu läbi Mõõdukate ettepaneku eelnõu lugemine veel kord katkestada, et soojuse kõrge maksumääraga maksustamise mõjusid kaaluda ja välja töötada hüvitamisviisid, ent see ei leidnud parlamendi enamuse toetust.

Kuna Rahvaliidu eelnõu läks seejärel lõpphääletusele, palusid varem korduvalt soojusenergia 18-protsendilise käibemaksu vastu võidelnud Mõõdukad vaheaega ning lõpphääletusel sooja viieprotsendilise käibemaksu säilitamise osas seisukohta ei võtnud, mis võimaldas eelnõul saalis läbi minna.

Nii lõid Mõõdukad lahku koalitsiooni seisukohast, kuna teised võimuliidu liikmed ja valitsus ei poolda käibemaksumäära erisuste säilitamist ja soovisid ka soojusele selle aasta juulist 18-protsendilist määra.

Mõõdukate hinnangul ei tohi soojuse täismahus käibemaksustamine põhjustada seni endaga toime tulevate inimeste langemist toimetulekutoetuse taotlejate hulka. Soojuse täismahus käibemaksustamine võib Mõõdukate teatel kõne alla tulla alles siis, kui täitevvõim on välja töötanud hüvitamismehhanismid.

Rahvaliidu algatatud seadusemuudatuse järgi pikeneb elanikkonnale, elamu- ja korteriühistutele, kirikutele ja kogudustele ning riigi- ja kohalikest eelarvetest rahastatavatele asutustele müüdava soojusenergia, samuti elanikkonnale müüdavale tahkekütusele kehtestatud viieprotsendiline käibemaksumäär aastani 2005.

Riigikogu loobus mullu Mõõdukate algatusel kavast kehtestada soojusele 18-protsendiline käibemaks juba eelmise aasta juulist. Toona saavutatud kompromissi järgi kehtestas riigikogu soojusele viieprotsendilise käibemaksu 30. juunini 2001.