Mägil ei ole kunagi varem ajakirjandusäriga vähimaidki kokkupuuteid olnud. Seetõttu ei ole tõenäoline, et ta hakkaks Lätis ise reaalselt Lätis meediaäri ajama.
Linnamäe valdusfirma UP Invest ostis Läti suurima uudisteagentuuri LETA, kuid Läti konkurentsiametilt tehinguks loa saamiseks tuleb UP Investil loobuda talle läbi firmade kuuluvast osalusest BNSi Läti tütarfirmas.
„Kuna meie nõustajad ütlesid väga selgelt, et me ei saa omada mõlemat ettevõtet, siis see on ainus põhjus, miks me BNSi Läti tütarfirma müüki panime,“ selgitas UP Investi juhatuse liige Sven Nuutmann Äripäevale.
Arno Mägi ütles Äripäevale, et viimased kümme aastat, kui ta pankrotihalduri tööd enam ei tee, on ta investeerimisvõimalusi otsides ringi vaadanud. „Natuke igav hakkas ja tahtsin midagi huvitavat teha,“ märkis ta. Nüüd selline võimalus kolleegide kaudu tekkis ning kui kõik läheb plaanide järgi, siis on Mägi selle aasta juulis asutatud AMP Investeeringud OÜ juba septembri algusest Läti meediaturul osaline.
See ei ole Linnamäel esimene Baltikumi meediaturul ette võetud vigur. Ärileht kirjutas hiljuti, et Leedu konkurentsiamet alustas Margus Linnamäe Eesti Meedia suhtes menetlust. Konkurentsiamet kohustas Eesti Meediat, kes omandas kontrolli AllePal OÜ üle, saatma informatsiooni oma domineeriva positsiooni kohta, teatas amet.
Eesti Meedia peitis oma senise osaluse kohalikus ajakirjade kirjastuses Hollandisse, mistõttu sai omandada kuulutusteportaalid ilma koondumisavaldust esitamata, kuna omandava ettevõtte käive jäi alla seaduses määratud piiri.
17. detsembril 2014 informeeris Eesti Meedia Leedu konkurentsiametit, et nende tütarfirma OÜ Classify omandas 100% AllePal OÜ aktsiatest. Koos portaalidega www.aruodas.lt, www.autogidas.lt, www.autoplius.lt, www.domoplius.lt, www.skelbiu.lt ja teised, muutusid nad seotud majandusüksuseks.
Kuna selline turujõu kontsentratsioon tekitas küsimusi konkurentsiametis ja teisteski turuosalistes, küsitles konkurentsiamet turuosalisi ja analüüsis täiendavalt kuulutusteportaale. Esialgsel hinnangul lõi Eesti Meedia domineeriva positsiooni. Nüüd peab konkurentsiamet hindama, ega Eesti Meedia domineeriv positsioon ei avalda turuosalistele ja tarbijatele negatiivset mõju.