Õnneks oleme suutnud ärimaastikul seda jõuliselt vastustada ja selle mõjusid kahida. Teisalt tundub, et korruptsioonihõngulisele tegevusele poliitsektoris kehtivad samasugused justkui lubavad „härja seadused” nagu konkurentsipiirangutes riikidevahelistele kokkulepetele. Kas poliitiline reklaam võib olla hellitlevalt öeldes „korruptsiooni sugemetega”? Ei või? Kuid kas poliitilistel valimislubadustel on sisulist erinevust korruptiivse teoga, tuluga jne? Või oleme harjunud, et lubatakse lastetoetuste tõstmist, alampalga kasvu, teatud tasemest maksusoodustusi, tasuta koolilõunaid, ühistransporti ja üürikortereid, rohkem kätte … kui te meid valite?
Kõik see on avalikus sektoris (või õigemini ametliku isiku) poolt käsitletav Karistusseadustikus kui mõjuvõimuga kauplemine, altkäemaksu lubamine ja … türmiga karistatav.
Valimislubadused oma alastuses „mina sulle, sina mulle” oleks nagu meie elu lahutamatu ja võõrandamatu osa. Kas korruptsioonimaiguline tegevus saab olla meie elu võõrandamatu osa? Muidugi mitte. Kui te näiteks riigihanke konkursil teete hankekomisjoni liikmetele (otsustajatele nagu poliitikas valijatele) ettepaneku, et kui nad teid valivad, siis saavad nad teie poolt, kuid hankija raha eest kõrgemat palka, odavama korteri või tasuta lõunaid, ei pea te kaua ootama, et te saaksite võimaluse selgitada oma (kuri)tegu seal, kus vaja. Poliitlubadused ei tohiks olla altkäemaksu ja mõjuvõimu maigulised.
Korruptsioonivastase seaduse eesmärk on tagada avaliku ülesande aus, erapooletu täitmine ja kuigi seadus on kirjutatud ametiisikute jaoks, siis kõiki neid punkte, mis käsitlevad ametiisikut, ametiseisundit, korruptiivset tulu ja toimingupiiranguid, on võimalik mõista ka valimislubaduste mõistes korruptiivse teona.