„Kaubamaja kontsern keskendus esimeses kvartalis põhiliselt ettevõtete kohandamisele majanduskeskkonna järsu muutusega – oleme leidnud kohti tegevuse efektiivsemaks muutmiseks ning kulude kokkuhoiuks. Viimane on ilmselt märgatav juba teise kvartali tulemuste puhul, kindlustades veelgi kontserni võimet jätkuvalt tegutseda jaeturul keskmisest paremini,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Puusepa sõnul kinnitab Kaubamaja kontserni stabiilsust ka rasketel aegadel ettevõtte jätkuv areng ning turuosa kasv.

Tänavu esimeses kvartalis kasvas kontserni käive 4%. Sel perioodil avati kolm uut Selverit – neist üks kauplus Lätis – ning tehti ettevalmistusi veel ühe Selveri avamiseks Lätis. Kaubamaja avas uue outlet-tüüpi leiupoe Tallinnas Lasnamäel, kolis ümber Noortemaailma, avas uue Naiste Kingamaailma ning renoveeris mai alguses täismahus avatud Ilumaailma. Märtsi lõpus avas uksed ilukaupluste keti I.L.U. esimene kauplus Pärnus. Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses ning Tartu Lõunakeskuses.

„Samas on klient hinnatundlikum kui eales varem, ta otsib soodsamat kaupa – sellest ei saa mööda vaadata ka Kaubamaja kontsern ning seetõttu on langenud marginaalid,“ tõdes Puusepp.

„Kuid hoolimata tarbijate pessimismist ning ettevaatusele suunatud meelestatusest, suutsime selle aasta alguskuudel kasvatada püsiklientide arvu märkimisväärse 6% võrra ning kokku on juba üle 365 000 Partnerkaardi kliendi ehk igal neljandal eestimaalasel on taskus Partnerkaart.“

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite käive 2009. aasta esimeses kvartalis oli 1,1 miljardit krooni, mis on 16% enam kui mullu samal perioodil. Selveri turuosa tõusis esimeses kvartalis 17,6%-ni, mullu oli vastav näitaja 15,2%. Selveri kahjum oli esimeses kvartalis 29,2 miljonit krooni - poeketi tulemuslikkusele avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus ja tarbimise vähenemine, uute kaupluste käivitusperiood ning müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus 2008. aastal laiendati müügipinda ligikaudu kaks korda.

Kaubamajade esimese kvartali käive ulatus 277,1 miljoni kroonini, kahanedes eelmise aastaga võrreldes 21%. Kaubamajade kahjum sel perioodil oli 11,4 miljonit krooni. Kaubamaja kasumile avaldasid esimeses kvartalis tugevat mõju ühelt poolt renoveerimistööd mitmetes osakondades ja teiselt poolt müügitulu vähenemine võrreldes eelmise aasta sama ajaga.

Kontserni kuuluva 34 jalatsikaupluse aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 40,2 miljonit krooni ning kahjum 21,8 miljonit krooni. Autokaubanduse ärisegmendi kolme kuu müügitulu oli 62,8 miljonit krooni ning kahjum 5,9 miljonit krooni. Kolme kuuga müüdi 314 uut sõidukit, mis on 203 sõidukit vähem kui aasta varem samal perioodil.

Kontserni kinnisvarasegmendi esimese kvartali müügitulu kasvas 39,2 miljoni kroonini ning kasumiks kujunes 16 miljonit krooni.