Ärileht kirjutas, et TS Laevad koostas juulis-augustis tingimused, mille alusel küsis erinevatelt Eesti kütusefirmadelt, millise hinnaga nad müüksid alates 1. oktoobrist riigifirmale diislikütust. TS Laevad soovib kuus osta ligikaudu pool miljonit liitrit diislikütust. Pakkumise koostamiseks oli aega umbes kolm nädalat.

Tingimustes oli muuhulgas kirjas, et kütuse leekpunkt peab olema üle 60 kraadi. Lepingu pikkus on 12 kuud. See tähendab, et aastas ostab riigifirma laevadele umbes kuus miljonit liitrit diislikütust. Rahas teeb see ligikaudu 5-6 miljonit eurot.

Ja nüüd kõige huvitavam osa, mis kõlab nagu muinasjutt, aga ei ole seda. Nimelt koostas TS Laevad nimekirja ettevõtetest, mille sekka ei kuulunud osa Eesti kõige suurematest kütuse hulgimüüjatest.

Esiteks Orlen Eesti. Selle firma mullune käive oli ainuüksi Eestis 310 miljonit eurot. Teine suur kütuste hulgimüüja on Mark Oil, selle firma mullune käive oli 96 miljonit eurot. Seejärel võiks ära märkida Jetoili, selle ettevõtte mullune käive oli 118 miljonit eurot.

Jetoil oli iseenesest TS Laevade võimalike kütusemüüjate nimekirjas, aga äriühingule unustati osalemistingimused saata. Lugesite õigesti, üks nimistus olnutest jäi lihtsalt kahe silma vahele.

Jetoil sai osalemisdokumendid alles siis, kui ettevõtte juht Virgo Arge helistas TS Laevadesse ja küsis, mis värk see siis olgu: miks nende käest pakkumist ei küsita!?