Olulist langust ei ole märganud ükski end turule tugevalt sisse söönud ettevõte, pigem on probleemid seotud piirkonna või nii nagu igal aastal — ilmaga.

AS Frens juhatuse esimees Tiit Ojaveski ütles, et Frensi esimese poolaasta käive kasvas kolm protsenti. Tallinnas oli kasv üks protsent, Tartus kuus protsenti ning Pärnus koges ettevõte käibelangust kahe kolmandiku ulatuses.

“Tulevik paistab selline, et käive tuleb sarnane eelmise aastaga, aga palgakulu umbes 20-25 protsenti suurem, seega tuleb vähemate inimestega rohkem ära teha,” märkis Ojaveski.

A&G Toitlustuse müügidirektori Ritta Roosaare sõnul sõltub restoraniäri väga palju ilmast. Sel aastal pole suvi veel täit hoogu sisse saanud.

A&G Toitlustus peab Tallinna vanalinnas restorane Karl Friedrich ja Balthasar, Viimsis asuvat rannarestorani Paat ning Pärnus trahterit Postipoiss.

Ettevõttel on Tallinna südames, Raekoja platsil 140 välikohta, mille täituvusele pole viimaste nädalate vihmasajud kõige paremini mõjunud. Teisest küljest on Tallinna vanalinnas sel aastal märgata enam turiste kui eelmisel aastal.

„Mina olulist käibelangust algusega võrreldes ei ole täheldanud,“ ütles Roosaar. „Pigem on käive olnud tõusuteel.“

Tagasilööke on olnud küll Pärnu trahteris, kuid Pärnus on ilm Roosaare sõnul eriti oluline mõjutegur.

HoReCa (hotellid, restoranid, catering-firmad) sektorit toiduainetega varustav Horeca Service`i juhatuse liige Raul Vaet ütles, et ettevõtte seisukohast ei ole tugevat langust hetkel tunda.

“Pigem on müügitulu stabiilne, kuna aktiivse müügitöö ja uute tooteportfellide lisandumisega saab kompenseerida langevat müügitulu,” sõnas Vaet.

“Kuuldavasti on paljudes kohtades rasked ajad, kuid hetkel on selles valdkonnas kõrghooaeg, mis kestab maist septembrini,” lisas Vaet.

Vaeti sõnul on restoranide ja hotellide omavaheline konkurents tihe. Tallinna kesklinna on viimasel ajal lisandunud mitmeid uusi toitlustuskohti, mis muudab nende omavahelise konkurentsi veelgi tugevamaks. Jahenev majanduskeskkond lisab kohalikule kliendile ebakindlust ning kodust väljas einestatakse järjest vähem.

“Probleemseks perioodiks kujuneb HoReCa sektoris septembrist detsembrini, kui turistid on lahkunud, algavad koolid ja majanduslangusega seotud probleemid jõuavad haripunkti. Hinnasurve pingestab konkurentsi nii hulgimüüjate kui ka toitlustusasutuse vahel ning tekib aeg läbi mõelda oma kontseptsioonid ja strateegiad,” ütles Vaet.

Statistikat

* Hotellide ja restoranide liitu kuuluvate restoranide käive langes I kvartalis 3,9 %, hotellidel 6,4%.

* Mais kallinesid söömine väljaspool kodu ja majutus statistikaameti andmetel eelmise aasta maiga võrreldes 14,2 protsenti.