Algatati Võhma lihakombinaadi pankrotiprotsess

Märtsis makseraskustesse sattunud AS Võhma Lihakombinaadi omanik AS AF Pärnu juhatuse esimees Tarmo Prikk algatas Pärnu maakohtus kombinaadi pankroti.

Võhma abilinnapea Jaak Aab ütles neljapäeval, et Prikk ise otsustas pankroti kasuks. Ta märkis, et kohtumenetlus kestab 20 päeva. Hiljemalt mai lõpuks määrab kohus pankrotihalduri, kes jätkab vara jagamist.

Aabi sõnul kompenseerib riik töötajatele kahe kuu palga, kui pankrotivarast ei piisa. "Edaspidi peavad nad end töötuks registreerima," märkis ta. Märtsikuu palga maksis omanik töötajatele välja, sõnas Prikk. Ta lisas, et aprilli töötasu on saanud vaid 10-20 protsenti töötajatest.

Aab kinnitas, et vähemalt töötute lastele kindlustab linn tasuta lõunastamise võimaluse. Lihakombinaadis töötab 360 inimest, keda siiani ei ole lahti lastud ega sundpuhkusele saadetud, rääkis Aab.

See on peaaegu kolmandik Võhma töövõimelisest elanikkonnast, lisas ta.

Baltic International USA tegi Estonian Airi erastamiseks pakkumise

Baltic International USA tegi neljapäeval pakkumise 66 protsendi Eesti riikliku lennukompanii RAS Estonian Air aktsiate erastamiseks.

Baltic International USA asepresident Daniel P. Solon ütles Baltic News Service-ile, et vastavalt pakkumisele hakkab 49 protsenti aktsiatest kuuluma Baltic International USA-le, 34 protsenti Eesti riigile ja 17 protsenti Eesti erainvestorile. Solon ei soovinud võimaliku Eesti erainvestori nime avalikustada, sest läbirääkimised alles käivad. Samuti ei pruugi Eesti finantspartner tahta ennast enne konkursi lõppemist mõne konkreetse grupiga identifitseerida, lisas ta.

Soloni sõnul näeb Baltic Internationali pakkumine ette 20 miljoni USA dollari investeerimist Estonian Airi. Pakkumist toetab USA mõjukas infrastruktuuri ja transpordi investeerimispank FieldStone Private Capital, mis on lubanud garanteerida krediidiliinide leidmise Estonian Airi kapitaliseerimiseks, märkis Solon.

Solon ütles, et Baltic Internationali erastamispakkumine ei näe ette Estonian Airi sidumist ühe strateegilise partneriga. Baltic Internationali strateegia on selles mõttes teistest pakkujatest erinev, märkis ta.

Estonian Airil oleks kasulik sõlmida partnerluslepingud KLM-iga, USA lennufirmaga North-West, Finnairiga, SAS-i või Maersk Airiga või TransSwedeniga, Venemaa ja Ukraina lennufirmadega nagu Transair, märkis Solon. Ta lisas, et võimalik koostöövorm erineks iga kompanii puhul ja partnerluslepped võiks sõlmida konkreetsete lennuliinide teenindamiseks. Kõik nimetatud kompaniid on lihtsalt näited, millega ja kuidas Estonian Airil oleks kasulik koopereeruda, lisas Solon.

Soloni sõnul on Baltic International pidanud võimalike strateegiliste partneritega detailseid läbirääkimisi, mille praegust seisu ei saa kommenteerida. üks strateegiline partner ei pruugi tekitada Tallinna lennuvälja läbivate reisijate optimaalset kasvu, ütles ta. "Me usume neutraalsete lennujaamade eelistesse, mis ei ole strateegiliselt seotud ühe suure lennufirmaga."

Konsortsium rajab naftajuhtme Venemaalt Läänemere äärde

Mai lõpus loodav rahvusvaheline konsortsium hakkab ehitama naftajuhet Venemaa Kaug-Põhja Komi ja Arhangelski naftarajoonidest Läänemere ekspordisadamateni.

Esialgsetel andmetel läheb projekt maksma 833 miljonit dollarit. Naftajuhtme operaatorfirma Transneft peaekspert Vadim Borissenko ütles agentuurile Nefte Compass, et konsortsiumis osalevad Venemaa Rosneft, Komineft ja Transneft ning Conoco, Amoco, Neste ja British Gas.

Kompaniid on praeguseks investeerinud projekti 700 000 dollarit. Transnefti andmetel viiakse projekt ellu kahes etapis. Esimene näeb ette kahe uue naftajuhtme ehitamise, kasutades ka olemasolevat Usha-Altai-Jaroslavli-Kirishi juhet.

Teisel etapil kavatsetakse ehitada Primorskisse terminaal ning paigaldada uus juhe Primorskist Neste Porvoo naftatöötlemistehasten= i.

Projekti tasuvuse uurimist toetab miljoni dollariga Maailmapank ning kolme miljoni eküü ehk 3,7 miljoni dollariga Euroopa Liit.

Baltic News Service