Eesti Kirikute Nõukogu täitevsekretär Ruudi Leinus ütles ETAle, et kirikute nõukogu ja Eesti Piibliselts on seisukohal, et Mäkitorppa reklaamiga, kus kasutatakse piiblit ja mängitakse pühasõnaga inimeste alateadvusele, on mindud üle piiri.

Viimastel nädalatel on ajakirjanduse üle ujutanud mobiiltelefonimüüja Mäkitorppa reklaamid, mille üheks osaks on piibel ja reklaamlauseks "Jumala ja Mäkitorppa ees on kõik võrdsed".

"Äärmiselt kahetsusväärne on, et reklaamitrikina ja ärilistel eesmärkidel on kasutatud eriti vana väljaande piiblit. Samuti ärritab kirikutegelasi reklaamis kasutatav hüüdlause, nagu jumala ja Mäkitorppa ees oleksid kõik võrdsed," ütles Leinus." Jumala ees on jah kõik võrdsed, kuid Mäkitorppa ees mitte," nentis ta.

Reklaamifirma Zoom direktor Sirli Tarve, kellelt Mäkitorppa on reklaami tellinud, ütles ETAle, et piibli kasutamisega reklaamis ei kavatsetud kedagi riivata. "Ega see eriti kedagi peale kirikutegelaste endi ei häirigi. Tegemist on nende tegevusalast tuleneva kõrgendatud tähelepanu ja võimendatud emotsionaalse reaktsiooniga," lisas Tarve.

"Pahameel oleks põhjendatud siis, kui me viskaksime nalja kellegi usuliste tunnete üle, kuid antud juhul pole me piiblit halvasti kasutanud ega selle kasutamisega kedagi naeruvääristatud," on Tarve kindel.

"See, et inimene ei ole Mäkitorppa ees võrdne, ei vasta tõele. Tõestuseks on Mäkitorppa poolt reklaamis lubatud kõikidele nii meestele kui ka naistele võrdsed hinnad," lisas Tarve.

Tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo ütles ETAle, et kehtiva reklaamiseadusega Mäkitorppa reklaamis vastuolu ei ole. "Kui oleks kasutatud Tammsaare "Tõde ja õigust", siis oleks tegemist autorikaitsega, kuid piibel autorikaitse alla ei jää," nentis Ehasoo.

Ehasoo sõnul on Mäkitorppa oma reklaamidega ka varasemal perioodil balansseerinud äärmiselt rikkumise piiri peal.

Vennastekoguduse juhatuse esimees Osvald Reier ütles ETAle, et jumaliku tõe ja piibli kui selle tõe kandja ja sisaldaja ei sobi reklaamitrikkidesse ja ärimaailma. Reier on kindel, et kui meie oma käitumist ei korrigeeri ja ei hakka jumalat pühaks pidama ja usuelu väärtustama, siis antakse meile ka seda lõigata, mida oleme külvanud.

Kaarli Koguduse õpetaja Jaak Aus ütles ETAle, et kuna jumala teema on ka varem reklaamides kasutatud ja tänapäeva inimesele vastuvõetav, siis antud Mäkitorppa reklaam karjuvat vastuolu ei tekitanud. Viimati jagati armulaual ju kartulikrõpse, siis miks mitte mobiiltelefone reklaamida piibliga, nentis Aus.

Eesti Kirikute Nõukogusse kuulub seitse täisliiget ja üks vaatleja. Kokku kaitseb nõukogu 250.000 inimese seisukohti. Nõukokku kuulub Eesti Evangeelne Luterlik Kirik, Evangeeliumi Kristlaste ja Baptistide Koguduste Liit, Metodisti Kirik, Rooma-Katoliku Kiriku Apostellik Administratuur Eestis, Kristlik Nelipühi Kirik, Seitsmenda Päeva Advendistide Eesti Liit, Armeenia Apostliku Kiriku Eesti Püha Gregoriuse Kogudus.

Lisaks Mäkitorppa reklaamile on kirikute nõukogu ärritanud ka Sexpeditsiooni reklaamlaused, üks arvutireklaam ja kolm aastat tagasi näidatud viinareklaam põlvitavast Kristusest.