Lemendiku sõnul peeti möödunud ja sel nädalal vestlusi ettevõtetega, keda kahtlustati maksudest kõrvele hiilimises ja ümbrikupalkade maksmises.

„Vaatasime üle dokumendid ja andmed ning juhtisime asutuste tähelepanu vigadele, mis neis oli. Kui käitumine ei muutu ning vigu ei parandata, siis oleme valmis kasvõi 24 tundi asutuses kohapeal olema ja fikseerima iga liigutuse, mida teenindaja rahaga teed. Sisuliselt tähendab see seda, et me jälgime teenindajat alates kliendilt raha saamisest kuni selleni, kui see kassasse jõuab,“ ütles Lemendik maksuameti pressibriifingul.

„Möödunud aastal viisime taolise jälgimise läbi ühes vanalinna restoranis, mille nime ma avaldada kahjuks ei tohi, ja selgus, et sularaha käive kasvas märgatavalt,“ ütles Lemendik.

Lemendiku sõnul tegelevad maksu- ja tolliameti töötajad hetkel meetmete väljatöötamisega, et tulevikus avastada ja takistada ümbrikupalkade maksmist.

„Loodame, et need meetmed aitavad vältida ka olukorda, kus kontrollima minnes teatab töötaja, et ta on „esimest päeva tööl“ või hoopis „tulin sugulastele külla". See on jube, et ülemused on oma alluvad nii valetama õpetanud,“ sõnas Lemendik.

Eesti hotellide ja restoranide liidu juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul aitaks ümbrikupalkade maksmisega ja maksudest kõrvale hiilimisega võidelda see, kui asutustele, mis seadust rikuvad, saaks kehtestada ärikeelu.

„Siis ei oleks ka seda, et mõne kuu möödudes töötaks sama koosseis teise nime all jälle majutus- või toitlustusasutusena ja jätkaks oma seadusevastast tegevust,“ ütles Mägus.