Peale nädal aega kestnud ootust sai Ärileht vastuse hetkel Mallorcal puhkava Marina Kaljuranna kampaaniakulude kohta.

"Marina Kaljuranna kampaaniat aitasid teha vabatahtlikud ja Kaljuranna
pereliikmed oma vabast ajast ja tasuta. Kaljurand kattis ise kulutused, mis kaasnesid mööda Eestimaa ringisõitmisega, sotsiaalmeediaga ning kohtumistega - see oli kokku umbes 7500 eurot," väitis Kaljuranna meediajuht Andreas Kaju.

Kandidaatide kulutused

Kaju sõnul ei ole vabatahtlike panustatud aega võimalik rahasse panna. "Kindlasti võiks see olla mõõdetav sadades tuhandetes, mille eest oleme kõigile ääretult tänulikud - üheskoos ja vabast tahtest võib Eestis kõike teha, ka presidendikampaaniaid."

Marina Kaljurannaga sarnaselt kandideeris erakonna täieliku rahastuseta Allar Jõks, kelle kulud ulatusid 40 000 euroni, millest IRL maksis 10 000 eurot. Ainult valimiskogu esimeses voorus kandideeris Kaljurannale sarnaselt ka Mart Helme, kelle kulutused läksid erakonnale maksma 12 600 eurot. Kokku kulus erakondadel ja kandidaatidel presidendivalimistele ligikaudu 135 100 eurot.