Kui tavaliselt peetakse ökotooteid luksuskaubaks, siis viimasel ajal on hakanud mahepõllumajandusest pärit kaupa hindama üha enam Eesti inimesi. See aitab omakorda täita ökokaupmeeste kukruid, kirjutab Äripäev.

“Üks meie edu saladus on see, et oleme testinud ja saanud endale väga hea kaubavaliku. Meil on selgelt Eestis kõige suurem kaubarikkus ning asjad, mis eestlasele ei sobi, oleme müügilt ära võtnud,” selgitas Eesti ühe suurema mahepoketi Biomarket OÜ juht Mait Mikelsaar nippi, kuidas ettevõte suutis ka masu ajal klientide arvu suurendada.

Vahetult enne majanduslanguse algust avas Haapsalus uksed mahetoiduainete pood, millel on samuti õnnestunud klientide süda võita ning käivet aasta-aastalt kasvatada. Poe perenaine Ritta Piper peab edu saladuseks hingega asja juures olemist. "Klientide arv aina kasvab, sest öko ja mahe on praegu moodne," lausus Piper enesekindlalt. Kasvu teine põhjus on tema sõnul kurb asjaolu, et aina rohkem inimesi on haiged, eriti just väikesed lapsed. "Nende inimeste hulk kasvab pidevalt, kes saavad aru, et iseennast aidata on kõige lihtsam. Siit saavad ka vanemad innustust, et võib-olla ei viigi kogu raha apteeki," ütles Piper.

Tallinna Haabersti supermarketisse mahetooteid ning talunike kaupa pakkuva poe loonud kaubanduskett Rimi näeb mahetoodete turu kasvu, kuid ökokauplusi enda konkurendiks Rimi ei pea. Rimi Eesti Food ASi kommunikatsioonijuhi kinnitusel on Rimi marketites müügil I love Eco mahetoodete sari, kus on peaaegu igast suuremast kategooriagrupist mõni toode esindatud. "Sari on osutunud Eestis väga populaarseks. Müügitulemus on ületanud esialgseid prognoose lausa mitu korda," kinnitas ta.