Müügiandmete ja tuntuse põhjal jõudis 2010. aastal rohkem 15 000 uudistoote seas tippu lausa kaks rukkileiba, Eesti Pagari Rehe rukkileib ja Leiburi Ruks, selgub uuringufirma Nielsen täna avaldatud andmetest. Kolmanda koha pälvis Premia eriti suur ja rammus koorejäätis koonusvahvlis. Parima tulemuse saavutab enamasti esimene tootja, kes tarbijais mingeid traditsioone ja mälestusi äratab. Konkureeriv toode võib turule tulla isegi juba kolme kuuga, kuid mida hiljem kopeerimine aset leiab, seda tagasihoidlikumaks jäävad müüginumbrid, kirjutab Äripäev.

“Ikka üritatakse kopeerida. Leiburi Ruksi sarnane leib on juba turul olemas. Leiburi Saib on veel kopeerimata,” rääkis Leiburi juht Asso Lankots. “Ma arvan, et see sõltub tehnoloogiast, Ruksi on lihtsam jäljendada. Kuid ei jäljendata siiski väga palju, pigem tahetakse teistest eristuda.”

Hitt-tooteid hakatakse ruttu järele tegema. Lankots ütles, et tema arvates oli möödunud aasta leivatööstuses uuenduslik. “Tundub, et eelmisel aastal oli pagaritööstuses värske aasta. Kui Leiburi Saib ja Ruks edukalt turule tulid, pani see ka konkurendid liigutama. Kõik eelmisel aastal turule tulnud tooted olid korralikud ja hästi finantseeritud,” ütles ta.

Premia juht Kuldar Leis rääkis, et jäätiste jäljendamine käib väga kähku ja kaks samasugust rammusat koonuselist koorejäätist on juba ka müügil. “Meie tõime oma “eriti rammusa” turule aprillis. Müügiedu tuli juba esimesel kuul. Ütlesin, et esimene konkurent tuleb samasuguse jäätisega turule oktoobris-novembris ja teine konkurent järgmisel kevadel. Tulid ka! Nüüd on ainult private label’i rammus koonusjäätis puudu. Arvan, et see tuleb kuskil sügisel,” ütles Leis.