Norra meediakontsern Schibsted, mis aktiivselt tegutseb Põhjala ja ka Eesti meediaturul, pidi tunnistama, et eelmise aasta teise kvartali 1,54 miljardi Eesti krooni suurune kasum oli sulanud tänavu samal ajal olematuks ehk 3,4 miljonile Eesti kroonile. Analüütikud olid Reutersi teatel prognoosinud firmale 160 miljoni Eesti krooni suurust kasumist.

Schibstedi tulusid vähendasid eelkõige Rootsi ajalehtede prognoositust palju väiksemad reklaamitulud, tulude vähenemine internetiportaalis ning tasuta väljaannete suured kulud. Kõik see kokku sundis firma tegevdirektorit Kjell Aamodtsi tulemuste tutvustamisel hoiatama, et kontsern valmistub sadadesse miljonitesse ulatuvaks kokkuhoiuks. Kontsern ei prognoosi ka teisel poolaastal olukorra olulist paranemist.

Kontsernile on suurt kahju toonud mitmed tütarfirmad. Põhiline oli neist Põhjala suurim internetiportaal Scandinavian Online (SOL), kus Schibsted on 35 protsendiga osanik koos Rootsi Telia ja Norra Telenoriga. SOL-i on mõjutanud internetifirmade aktsiate üldine langus, mille tagajärjel pidi firma teises kvartalis firma väärtuse tublisti alla hindama, lisaks tabas teda veel internetireklaami järsk, 20-40 protsendiline vähenemine. Kõige selle tagajärjel oli SOL-i kahjum 187 miljonit Eesti krooni.

Teine murelaps oli Rootsi ajaleht Svenska Dagbladet, kus Schibstedile kuulub 89 protsenti aktsiatest ja mis teises kvartalis sai 40,5 miljoni suuruse kahjumi. Sel nädalal sai toimetus teate 55 inimese koondamisest ning kokku on kavas hoida üle saja miljoni krooni. Schibstedi asetegevdirektor Birger Magnus loodab lehe kasumisse viia 2003. aastal.

Ka teise Schibstedile kuuluva Rootsi ajalehe Aftonbladet tulud vähenesid reklaamimahu kahanemise tõttu, kuid Rootsi lehtede tulemusi aitas tasakaalustada Norra reklaamituru stabiilsus, mis andis korraliku kasumi Norra ajalehtedele Aftenposten ja Verdens Gang.

Schibstedi kontserni kuuluva Schibsted Eesti väljaannetel on esimene poolaasta möödunud vahelduva eduga.

Ehkki Schibsted Eesti oli 13,5 miljoni krooniga kahjumis, millest lõviosa andis televisioonijaam Kanal 2 ligi 10 miljoni krooniga, läks teistel suhteliselt hästi.

Eesti Meedia, kus Schibstedi osalus on 92,5 protsenti, sai kasumit 13 miljonit krooni; Ajakirjade Kirjastus, kus Norra kontsernil on 50 protsenti aktsiatest, seitse miljonit krooni ja SL Õhtuleht, kus tal on 46,3 protsemnti, sai 5,4 miljonit krooni.