Nii Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin kui Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik avaldasid BNS-ile arvamust, et ajakirjandusturg jaguneb ka aasta lõpuks kahe kontserni vahel umbes pooleks.

Kadastik nentis, et lugejauuringute järgi on mõlema kontserni turuosad suhteliselt identsed, osaliselt lugejaskond kattub.

Sarnane tendents jätkub Kadastiku hinnangul ka selle aasta jooksul ja suuri kõikumisi ühe või teise kasuks ette pole näha.

Ka Kobini sõnul on turg lugejaskondi arvestades jagunenud umbes pooleks, täpseid numbreid liites on Ekspress Grupi turuosa siiski veidi suurem kui Eesti Meedial.

Kommenteerides võimalikke liitumisi ja konsolideerumisi kinnitasid Kobin ja Kadastik, et midagi sellist tõenäoliselt ette näha ei ole.

Samas ei julgenud kumbki ennustada, mitu lehte aasta lõpuks turul on.

Kadastik märkis siiski, et ühinemisi ja ümeberkorraldusi võib ette tulla kontsernide sees. Ta lisas, et konkureeriva Ekspress Grupi väljaanded Eesti Päevaleht ja õhtuleht võiksid enne liituda, kui näiteks tabloidid õhtuleht ja Sõnumileht omavahel.

Spekulatsioonid selle üle, mis saab Sõnumilehest, jätkuvad Kadastiku teatel ka tänavu. Eesti ajakirjandusturul pole tema hinnangul selgelt piiritletud tabloide ja kvaliteetlehti, seepärast pole lehtede omavaheline liitmine välistatud.

Uusi tooteid ajaleheturule Kadastik ega Kobin ei ennustanud, küll on vüimalikd ümberkorraldused ajakirjaturul. "Olemasolevaid reformitakse ning suunatakse täpsematesse turusegmentidesse," märkis Kobin.

"Kindel on see, et kumbki kontsern ei plaani teisele alla anda ja midagi oma konkurendile müüa," ütles Kobin.

Majandustulemuste poolest ootavad mõlemad kontsernid 2000. aastast läbimurret.

Kobin ütles, et selline aeg, kus kontsernid saavad kümneid miljoneid kroone kahjumit aastas oma põhitegevusest ehk kirjastamisest, peab ümber saama. "Arvan, et veel sel aastal saame näha vastavaid arenguid," nentis ta.

Kui eelmisel aastal oli tegevuskahjumi vahe kümnekordne Eesti Meedia kahjuks, siis ka sel aastal tuleb Eesti Meedia kahjum suurem kui Ekspress Grupil, ennustas Kobin, lisades, et kasumisse kumbki kontsern veel ei jõua.

õhtulehe järgmise aasta kahjumiks on Ekspress Grupi nõukogu kinnitanud 15 miljonit krooni, Eesti Päevalehe tulemuseks on kavandatud kasumisse jõudmine.

Postimeest ja Sõnumilehte välja andev meediakontsern Eesti Meedia seevastu loodab kahjumist välja jõuda juba suvel. 1998. aastal paika pandud kolme aasta trendi järgi on iga järgneva aasta kahjuminumber väiksem, rääkis Kadastik. Ta lisas, et pöördepunkt saabub tänavu suvel.

Ajalehele Postimees on grupp plaaninud napi kasumi, Sõnumileht jääb ka tänavu Kadastiku teatel korralikku miinusesse.

1998. aastal oli Eesti Meedia Grupi kahjum 77,2 miljonit krooni. Mullu üheksa kuuga sai Eesti Meedia 33,4 miljonit krooni kahjumit.

Eesti Meediaga konkureeriva Ekspress Grupi eelmise aasta üheksa kuu tegevuskahjum oli 4,1 miljonit krooni, suurimat kahju tootis grupile õhtuleht.

Poolenisti Rootsi Mariebergile kuuluva Ekspress Grupi kontserni kuuluvad Eesti Päevaleht ja õhtuleht ning nädalaleht Eesti Ekspress. Kontsern annab välja mitmeid ajakirju. Ka omab Ekspress Grupp Kroontrüki trükikoda.

Eesti Meedia annab välja Eesti suurimat päevalehte Postimees, Sõnumilehte, viit maakonnalehte ja paljusid ajakirju. Eesti Meediale kuulub ka 99 protsenti trükikoja Kroonpress aktsiatest, samuti omab grupp kahte levifirmat.

92 protsenti Eesti Meedia aktsiatest kuulub Norra meediakontsernile Schibsted.

Baltic News Service