Rootsi meediakontsern Marieberg International ostis 50 protsenti AS Meediakorbist, millel on osalus Eesti Päevalehes, Õhtulehes ja Eesti Ekspressis. “Mariebergi ametlik pakkumine oli, et nad ostavad täpselt poole Meediakorbi aktsiatest,” ütles Meediakorbi omanik Hans H. Luik. Vastavalt kokkuleppele rootslastega ei avaldanud Luik müügisummat. “See on suurem kui Postimehe grupi aastakäive,” nimetas ta.

Tõenäoliselt ulatub tehingu hind sadade miljonite kroonideni.

Luige sõnul ei olnud Meediakorbil rahalist vajadust poolt osalust müüa. “Pakkumisi on meil pidevalt olnud ning Mariebergi pakkumist ei võtnud ma vastu puudu jääva raha, vaid oskusteabe pärast, et vältida väljaannete edasises arengus vigu.”

Marieberg Internationalile kuulub Rootsi suurim päevaleht Dagens Nyheter ja õhtuleht Expressen, veel mitmeid suuri väljaandeid ning telekanal Rootsis. Mariebergi oma on ka Läti suurim päevaleht Diena, firma peab läbirääkimisi Leedu telekanali LNK omandamiseks.

“Marieberg on tehniliselt kaugele jõudnud korporatsioon, mis tunneb infomaailma,” sõnas Eesti Päevalehe omanik Jaan Manitski, kes oma 50-protsendilist osalust Eesti Päevalehes müüa ei kavatse.

Luik tõdes, et viimase tõuke rootslastega peetud pikad läbirääkimised lõpetada ja osalus müüa andis talle Postimehe grupi omaniku Heldur Tõnissoni otsus müüa 34 protsenti Postimehe aktsiatest Norra meediakorporatsioonile Schibsted ASA.

Luige sõnul ei lähe aktsiamüügi tulemusel otsustusõigus rootslaste kätte, vaid Meediakorbi president hakkab aasta-aastalt vahetuma Rootsi ja Eesti poole omanike vahel.

Luige sõnul ei kaasatud rootslasi omanikeringi selleks, et investeeringuteks raha saada. “Meediakorp on investeerinud kasumi arvelt ning teeb seda edaspidigi,” ütles Luik.

Eelkõige investeeritakse trükifirma ja lehtede arengusse. Luik nimetas soovi laiendada Pärnu osa Eesti Päevalehes ja Tartu, Tallinna ning Rakvere tasuta linnalehti. Sügisel Ameerikast Eestisse toodav uus trükimasin võimaldab mõelda Päevalehe formaadi muutusele.

Luik oli veendunud, et uueks aastaks jääb Eesti ajakirjandusturule kaks tõsist päevalehte – Postimees ja Eesti Päevaleht ning Sõnumileht muutub meelelahutusleheks.