Poolaasta tervikuna jõudis tugeva teise kvartali najal 21 000 euroga kasumisse, mis ületab 492 000 euro võrra eelmise aasta sama perioodi tulemust, teatas ettevõte.

„Planeeritud kasumi kasvuni jõudsime eeskätt tänu headele müügitulemustele Balti riikides, tänu brutomarginaali parandamisele ja kulude kontrollile,“ sõnas Baltika Grupi juhatuse liige ja investorsuhete juht Maigi Pärnik-Pernik.

Kui esimese kvartali müügikasv jäi hilinenud hooaja alguse tõttu seitsme protsendi piiridesse, siis teises kvartalis jätkus müügikasv ettevõtte kõige suurema müügimahuga turgudel ehk kõikides Baltikumi riikides – kasvades enim Eestis (19%) ja Lätis (13%).

Leedu saavutas nii müügi kui ka müügiefektiivsuse kasvuks kümme protsenti, olles efektiivsuse näitaja poolest grupi edukaim.

Soovida jättis müügikasv Ida-Euroopa turgudel - Venemaa jaemüük vähenes teises kvartalis ühe protsendi ja Ukraina jaemüük kahe protsendi võrra.

„Venemaa turul oli vaadeldaval perioodil märgata üldist tarbija kindlustunde nõrgenemist, mis kahtlemata mõjutas ka meie tulemusi. Samuti avaldas Baltika majandustulemustele nii Venemaal kui Ukrainas negatiivset mõju valuutakurss,“ sõnas Pärnik-Pernik. „Ukraina müügitulemust tervikuna mõjutas arvestataval määral ka müügipinna vähenemine.“

Sellest hoolimata on grupi kasumlikkus Ida-Euroopa turul - Ukraina ja Venemaa - võrreldes eelmise aastaga paranenud.

Rõivakaubanduses valitsenud tiheda konkurentsiga allahindluste perioodil suutis Baltika brutorentaablust hoida ning seda teise kvartali kokkuvõttes isegi tõsta - jõudes 59,2 protsendini, mis on 0,2 protsendipunkti võrra parem, kui eelmise aasta sama perioodi näitaja.

„Oleme jõudnud Baltika Grupi arenguga uude kasvufaasi – investeerime olemasolevatel turgudel jaevõrku ning avame uusi poode. Kolmandas kvartalis avame frantsiisivõtjana Baltikumis ka esimesed briti meestemoe brändi Blue Inc esinduspoed,“ sõnas Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.

„Teises kvartalis sõlmisime juba ka esimese Baltika brändi frantsiisi välja andmise lepingu – Montoni brändipoe avamiseks Valgevene turul.“

Teises kvartalis kasvas Grupi poodide arv kolme poe võrra. Aprillis avati uued Montoni poed Ukrainas Kiievis SkyMall kaubanduskeskuses, Lätis Galleria Riga keskuses ja Venemaal Ufa Semja keskuses.

Mosaic kaubamärgi pood avati Venemaal Ufa Mega keskuses ning Eestis lisandus Baltika multibränd pood Moetänaval. Mais avati Ivo Nikkolo kauplus Lätis Galleria Riga keskuses.

Müügikanalina on jõudsalt mahtu kasvatamas ka Baltika e-pood – 25 erineva riigi tarbijaskonnale Montoni brändirõivaid pakkuv internetipood on kasvatanud oma müüki võrreldes eelmise aastaga kaks korda.

Aasta jooksul plaanib Grupp teha veebipoes kättesaadavaks ka teiste brändide (Mosaic, Ivo Nikkolo, Bastion, Baltman) rõivakollektsioonid.