Tulevad meelde kaheksakümnendate lõpuaastad, kui Eestis oli bensiiniga kitsas käes ning taksod sõitsid gaasiga. Nüüd on aeg ringiga sealmaal tagasi.

Kaks taksojuhti kolmest, kellega viimasel ajal olen sattunud rääkima, kiidavad hoolega vedelgaasiga sõitmist. Et on odav ja mugav.

Aga tülikas tankida, oletan. Ja see gaasihais.

Üks taksojuhtidest, kes on eriti äge propageerija, näitab väikest kena tankimisava masina tagaküljel. Ei mingeid probleeme. Ka lõhna pole. Tõsi, gaasitanklaid pole Eestis palju. Kokku 15-18.

Gaasi kulub ju rohkem! „Kui, siis hästi vähe,” vastab taksojuht.

Balloon võtab enda alla kogu pagasiruumi! „Ei võta,” ütleb mees ja kergitab luuki.

Tõepoolest, ei midagi hullu.

Võibolla on lihtsalt ohtlik? Äkki plahvatab?

Nüüd järgneb pikem loeng, millest tehakse n.ö puust ja punaselt ette, et bensupaak autos pole ohutum kui gaasiballoon.

Bensiini hind (95) on praegu tanklates 16.50 krooni, vedelgaasi liitri saab tanklast kätte 9.90 eest.

Praegu, mil kõik on järsult kallimaks läinud, tundub auto seadistamine vedelgaasile vägagi mõistlik.

Vähesed sõidavad gaasiga

Sellest tulenevalt võiks arvata, et Eesti vedelgaasimüüjad elavad — erinevalt paljudest teistest, kes peavad äri koomale tõmbama — nagu või sees.

Võib-olla elavadki, aga Eesti suurima vedelgaasimüüja Reola Gaas müügi- ja turundusdirektori Rainer Puusepa sõnul ei pea paraku paika oletus, et kõik Eestimaa autojuhid ja -omanikud oma masinaid odavale vedelgaasikütusele ümber seavad.