"Täna riikliku lepitaja juures toimunud läbirääkimisvoorul tegi Tallink paberil küll järgmiseks kolmeks aastaks 40% palgatõusu ettepaneku, kuid tegemist on kahjuks ettevõtte poolse numbritemänguga," leidis ametiühing.

"See tähendab töötajatele käesoleva aasta sügisel vaid 12% reaalpalga tõusu, mis ei vasta kollektiivlepingus kokkulepitud keskmise palga tõusule ega taga suurele osale töötajaist isegi 1000-kroonist sissetuleku kasvu."

Järgnevatel aastatel 10% + 6% lubatud palgatõus ei vii EMSA hinnangul töötajate palkasid olulisel määral lähemale haigutavale palgavahele ega ahvatle tagasi firmast juba lahkunud spetsialiste. EMSA on varem öelnud, et palgavahe Tallinki Eesti lipu all sõitvatel laevadel ulatub praegu 20-200 protsendini.

Töötajad tegid täna kompromissettepaneku tõsta reaalpalkasid kokkuleppe esimesel aastal keskmiselt 20%, järgnevatel vastavalt 15 ja 10% tingimusel, et firma kehtestab lisaks staažitasude süsteemi, mis tagaks kogemustega töötajate väärtustamise ettevõtte kapitalina.

EMSA pole nõus Tallinki väitega, mis puudutab kaasaegseid töötingimusi, kuna kümnete aastaid merd sõitnud töötajate sõnul on iga järgneva uue laeva ehitamisel meeskonna elamis- ja töötingimused halvenenud.

"Töötajad paigutatakse elama sisekajutitesse, mitmekesi ühte kajutisse. Masinate võimsuse kasvust tulenevalt on suurenenud vibratsioon ja müra. Uutest sõidugraafikutest ja meeskondade vähendamisest on töö intensiivsus kasvanud mitmekordseks. Lisaks ajale jalgujäänud palgale on see kõik kokku ülisuureks paisunud kaadrivoolavuse peamine põhjus," nentis EMSA oma teates.

Tallink peab töötajate kompromissettepanekule vastama 19. augustiks ning sellele järgneb uus kohtumine riikliku lepitaja juures 21. augustil.

EMSA-sse kuulub täna ligi 1400 Tallinki laevapereliiget.