Merko sihib Ukrainat ja Venemaad


AS Merko Ehitus nõukogu kinnitas ettevõtte strateegia aastani 2015. Kontserni eesmärgiks on senisest kiirem kasv väljaspool Eesti turgu ja positsiooni tugevdamine juhtiva ehitusettevõttena Balti riikides.


AS-i Merko Ehitus koduturuks on Balti riigid, ettevõte seab eesmärgiks Läti ja Leedu turgude osatähtsuse suurendamise lähiaastatel ning projektipõhise laienemise Ukraina ja Peterburi turule.

Merko Ehituse nõukogu esimehe Tõnu Toomiku sõnul soovib ettevõte kasvatada aastaks 2015 Leedu turu osatähtsuse 25 protsendi ja Läti turu osatähtsuse 30 protsendini Merko kontserni käibes. „Meil on Lätis ja Leedus kasvamiseks väga tugev potentsiaal, mida soovime lähiaastatel realiseerida. Lisaks analüüsime Ukraina turgu, peamiselt Kiievi linna ja selle ümbrust ning Peterburi;“ ütles Toomik.

Kontserni strateegia on koostatud konservatiivsest eeldusest, et 2010. aastal Balti riikides majanduskasvu ei toimu, ehitusturg on seejuures jätkuvalt kuni 10 protsendilises languses. Lähiaastatel ootab Merko Ehitus Eesti ja naaberriikide majanduskasvuks kuni 3 protsenti. Toomiku sõnul on kõik strateegias kinnitatud põhimõtted ja eesmärgid kohustuslikud kogu märgitud perioodi jooksul.