Meyer Turku Oy juhatuse esimees Jan Meyeri sõnul tõstab tellimus Turu laevatehase jaoks tootmismahtu 2016. aastal selle aastaga võrreldes 30 protsenti.

Uue laeva pikkus saab olema 212 meetrit ning kogumahutavus 49 000 tonni. Laev hakkab seilama Tallinna ja Helsingi vahel Tallink Shuttle kaubamärgi all, võttes korraga peale kuni 2800 reisijat. Laeva maksumuseks on ligi 230 miljonit eurot ning see valmib Meyer Turku laevatehases 2017. aasta alguses. Laeval saab tööd ligi 300 inimest.

Keskkonnasõbralik alus kasutab kütusena veeldatud maagaasi, mis vastab Läänemere kõige karmimatele keskkonnanõuetele. 27-sõlmelist kiirust arendava aluse keskkonnasõbralikkus väljendub ka energiaefektiivsuses võrreldes seniste Tallink Shuttle kiirlaevadega. Uuenduslik korpusedisain võimaldab vähendada veesurvet korpusele ning head liikumisvõimekust rasketes jääoludes. Ka sadamates toimuvate laadimis- ja lossimisprotsesside kiirendamine on antud laevaga seoses võetud suurema tähelepanu alla.

Tallink finantseerib uue laeva ehitamist 184 millioni eurose pikaajalise laenuga Nordea Pangast, mida käendab Soome Ekspordiagentuur “Finnvera”.

Töönime NB1391 kandva laeva kujundamis- ja planeerimisfaas kestis 6 kuud ning nüüd alustati laevablokkide väljalõikamist terasest vastavalt 3D mudelile. Kiilupanek on planeeritud juba käesoleva aasta lõpuks ning laeva valmimine 2017.aasta alguseks.

Hetkel teenindab Tallink reisijaid Tallinn-Helsingi liinil kahe kiirlaevaga Star ja Superstar ning kruiisilaevaga Baltic Queen. Päevas teevad ettevõtte laevad liinil kuni 14 reisi. 2014.aastal teenindas Tallink Eesti-Soome vahelistel liinidel 4,5 miljonit reisijat.