Nimelt jõudsid lõppvooru nii Arikas kui ka endine Elektriraudtee ja praegune Metroserti juht Kaida Kauler. Tippjuhtide valikukomisjon otsustaski esitada ministrile valimiseks kaks kandidaati, kuid lisas üksmeelselt, et uue juhina eelistatakse näha Kaulerit, st teda eelistas ka valimises osalenud MKM-i kantsler Merike Saks. Minister Michal komisjoni eelistust ei arvestanud ja nimetas ikkagi ametisse Arikase, keda oli häälekalt toetanud ka merendusnõukoda.

Kuigi ministri otsuses ei ole midagi seadusvastast, tekib küsimus: milleks siis komisjoni otsust või eelistust üldse vaja on? Valikukomisjoni liige Eve Limbach-Pirn tunnistab, et see oli tõesti keeruline kaasus ja eelkõige arutas komisjon seda, kas tippjuht peab olema oma ala asjatundja. „Komisjoni esmane roll on siiski välistamine, et ebapädevad inimesed ei saaks ametisse. Aga arvan, et ministri otsus oli seotud ka n-ö kodurahu säilitamisega," viitab Limbach-Pirn merendusinimeste sõnavõttudele enne ministri otsust. Michal väidab, et erialaorganisatsioonide toetus teda oma otsust muutma ei pannud. „Valida tuli üks ja mõlemad tundusid head võimalused. Rene Arikase kasuks rääkis juba olemasolev valdkonna ekspertiis, kogemus erasektori poolelt ja eeskätt soov saada ameti juhiks keegi, kes kohe saaks planeerimisega pihta hakata. Otsus oli konsensuslik, kantsleril ei olnud kindlasti muud soovi kui valdkonna areng."

Tänane Ärileht kirjutas kui raske on tippjuhte riigitööle meelitada, loe pikemalt SIIT.