Püüd madalseisust pääseda ei läinud Microsoftil alguses kuigi edukalt. 2013. aastal ostis tehnoloogiahiiglane soomlaste Nokia, kuid ülevõtmine venis ning läks Microsoftile kokku maksma 5,44 miljardit eurot.
Siiski oli ost Microsoftile hädavajalik, sest just mahajäämine nutiseadmete plahvatuslikust levikust oligi põhjustanud 2012. aasta kahjumi. Samas, firma ambitsioonid nutiturul pole tänaseni täitunud. Näiteks on ettevõtte agressiivne Windows 10 kampaania paljud kasutajad hoopis eemale peletanud.

Ent praegu on positiivse tähelepanu all Microsofti neljat kvartalit kestev kasum. Firma ei ületanud mitte ainult analüütikute ootusi, vaid kahekordistas ka oma pilveteenuse Azure tulusid, kirjutab ajakiri Wired. Microsofti sageli pilatav otsingumootor Bing on enda kätte haaranud viiendiku turuosast. Kui lisada juurde veel ka AOL ja Yahoo, mis kasutavad Bingi oma otsinguteenustes, on Microsoft õigupoolest haaranud lausa kolmandiku turust. Microsoft on muutumas: firmast, mis müüb CD-plaatidel tarkvara, on saanud firma, mis müüb teenuseid pilvetehnoloogia kaudu.

Lisaks on Microsoft teinud hulganisti nupukaid otsuseid: toetanud nn avatud lähtekoodi kogukonda, ehk andnud kõikidele arendajatele vaba juurdepääsu oma programmidele, ning ostnud ülipopulaarse arvutimängu Minecraft. Veel on ebaselge, mis plaanid on Microsoftil äsja ostetud LinkedIn portaaliga.

Sellegipoolest on 419 miljardi dollari suuruse turukapitaliga Microsoft veel kaugel maailma kalleima ettevõtte tiitli taas endale haaramisest. Edetabelit juhib Google’i emaettevõte Alphabet (mille turukapital oli mais 498 miljardit dollarit), tihedalt järgneb Apple (496 miljardit dollarit).