Austria vendade idufirma Kreisel Electric saab päevas nende endi sõnul ligi 20 pärinut erinevatelt automaailma gigantidelt nagu BMW, McLaren ja Volkswagen. Nad paluvad Kreiseli vendadelt abi, et liituda elektrisõidukite revolutsiooniga.

„Kogu tööstus otsub ja meil on tegelikult lahendus olema," ütles 37-aastane Markus Kreisel, kes vastutab ettevõttes müügi eest. „Ettevõtted tulevad ja pakuvad meile projekte. Meil ei ole tegelikult ühtegi reaalset konkurenti."

Johann, Markus ja Philipp toodavad täna oma kolme uksega garaažis akusid ja jõuülekandeid uue põlvkonna elektriautode, -paatide ja -lennukite jaoks. Nad nimetavad end ise „e-mobiilsuse maniakkideks". Nad tegrtusevad Freistadtis, 200 kilomeetri kaugusel Viinist.

Nad on tegutsenud kaks aastat ning tellimusi aina tuleb. Praegu käib arendustöö, tootmine algab järgmise aasta teises kvartalis ning siis peaks nende tehase töötajate arv kaks korda suurenema ehk jõudma 70 inimeseni.

Spetsialistide sõnul on Kreisel Electricu sugustel firmadel hea võimalus vanadele autotootjatele tõsiselt kandadele astuda, sest idufirmad on oma otsustes palju kiiremad ning arenduses vabamad.

Kreisleri strateegial on kolm taset. Esiteks teevad nad akusid ning jõuülekandeid tellimustele, mis ulatuvad 10 000 autoni. Lisaks disainivad nad liitimi-akude tootmiseks mõeldud liine. Kolmandaks loovad nad prototüüpe tippautotootjatele.

„Meil on täna olemas kaks lepingut kahe tootjaga ning üks neist on suurem kui Tesla ning ehitab järgmisel kahel aastal ka tegelikult 100 000 autot," ütles Markus Kreisel.

Kreisel Electric kerkis Austria ja Saksamaa autotootjate skeenele, kui nad aitasid kaasa Porsche Panamera uuele tulemisele. Nii mõnegi näitaja poolest tegi see Tesla Model S-ile silmad ette.

Nende tehase ette on pargitud mitmed autod, mille kallal nad on töötanud. Näiteks Volkswagen Caddy, mis suudab väidetavalt sõita ilma laadimata 350 kilomeetrit. Ettevõtte enda lemmik on Škoda Yeti, mis suudab sõita 300 kilomeetri kaugusele Münchenisse.

Kreisel andis oma esimesest tellimusest teada eelmisel kuul ning selleks on 2000 jõuülekande ja aku tootmise VDL Groepile, kes paigaldab need Mercedes Sprinteri minibussidele.

„Me valisime Kreiseli sest nad on välja töötanud väga hea aku mõnede patenteeritud karakteristikutega, mis on Teslast etemad," ütles VDLi ärijuht Erik Henneken. „Kreisler on dünaamiline idufirma, aga samas väga professionaalne."

Kreisler Electric on hoidunud pangalaenudest ning riskikapitalistidest. Nad on kasutanud madala intressiga riiklikke laene, mis on mõeldud idufirmadele. Nende endi sõnul on nad rahastusega igati rahul ning tehast suudetakse laiendada enda rahaga. Neil on vaid vaja aega.

Akude hinnad lähevad tunduvalt soodsamas, kui tellimuste arv kasvab. Tänane 140 dollarit kilovatt-tunni eest asenduks siis vähem kui 100 dollariga.

„Kui täna tellitaks 100 000 autole akusid, siis oleks hind juba alla 100 dollari, kuid kahjuks ei tooda täna keegi 100 000 autot korraga," ütles Markus Kreisel.

Ta ei näe ka, et see piir ületataks enne 2019. aastat. Tesla tootmine on siis tunduvalt suurem ning Saksa autotootjad on elektriautode revolutsiooniga täiskäigul liitunud.

„Me müüme järgmisel aastal väga palju elektrimootoreid. Mitmed väga suured ettevõtted hakkavad tootma suures mahus elektriautosid," teatas Kreisel.