Miks müüb McDonald's Hiina, Hongkongi ja Korea kiirsöögikohtade äri?

 (2)
Miks müüb McDonald's Hiina, Hongkongi ja Korea kiirsöögikohtade äri?
McDonald'si reklaam HongkongisFoto: Scanpix/ Reuters

USA burgerikett McDonald's sai enam kui pool tosinat ostupakkumist tema Hiina ja Hongkongi kiirsöögikohtade. Pakkujate seas on Beijing Tourism, Sanpower ja ChemChina ja oksjonil võib tehingusumma kerkida kuni 3 miljardi dollarini, rääkisid asjaga kursis olevad allikad Reutersile.

Väljaostufirmad nagu Bain Capital, TPG Capital ja Carlyle Group osalevad pakkumises koos Hiina strateegiliste ostjatega.

USA kiirtoidukett teatas märtsis kavast korraldada Aasia äri ümber jäädes vaid frantsiisipartneriks, mitte restoranide omanikeks.

Ka konkurent Yum Brands restruktureerib Hiina äri, lootes tuleval aastal teha Hiina üksuse IPO.

„Arvestades Lääne kettide hiljutisi raskusi kuvandi osas, kujutavad kohalikud ketid suuremat konkurentsiohtu,“ ütles Euromonitor Internationali tarbijate toiduteenuste analüütik Elizabeth Friend.

McDonald’s palkas Hiinas, Hongkongis ja Lõuna-Koreas asuva umbes 2800 söögikoha müüki korraldama USA panga Morgan Stanley.

Lõuna-Korea äri müüakse eraldi.

McDonald’s pakub osana tehingust 20-aastast master-frantsiisilepingut optsiooniga pikendada seda veel 10 aastaks.

Kuigi McDonald’s ei avalda Hiina müüginumbreid viitavad tööstusharu andmed, et ettevõte on seal teisel kohal Yumi järel, kes juhib KFC ja Pizza Huti kette.