Šoti viskitootja Chivas Brothersi algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, kelle soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale ning seeläbi muuta maailma paremaks. Kokku jagatakse rahvusvahelises finaalis parimate idufirmade vahel ühe miljoni dollari ulatuses investeeringuid.

Globaalne idufirmade konkurss Chivas The Venture sai tänavu kokku üle 2500 taotluse kuue eri kontinendi idufirmadelt, kes on võtnud eesmärgiks lahendada sotsiaalseid ja keskkonnaalaseid probleeme jätkusuutliku ettevõtluse lahendustega. The Venture finaalkonkurss toimub juulis New Yorgis, kus investeeringu võitmiseks tuleb žüriid oma esitlusega veenda kõigest viie minutiga.

Chivas Regali globaalse brändi tegevjuht Richard Black ütles, et tänavu saabus The Venture konkursile minevaastaga võrreldes enam kui kaks korda rohkem taotlusi. "See näitab selgelt ettevõtluses kasvavat trendi soovist muuta maailm paremaks. Chivas Regali rajajad olid ettevõtjad, kes panustasid oma kogukonda ning The Venture jätkab nende pärandi elluviimist, avastades ja toetades ettevõtteid, kes annavad oma panuse ärirolli muutmiseks ja parema tuleviku loomiseks," nentis Black.

The Venture finaalvõistluseks valmistumiseks kogunevad 27 finalisti Oxfordi ülikooli sotsiaalset ettevõtlust toetavasse Skoll keskusesse, et osaleda niinimetatud "kiirendi nädalas" ehk mentorlusprogrammis. Intensiivse 5-päevase õppeprogrammi raames läbivad finalistid juhtimiskoolituse ning saavad tuge finaaliks valmistumisel. Nädala jooksul juhendavad ettevõtjaid Skoll keskuse ekspertkoolitajad ja inspireerivad õpetajad.

Skoll keskuse asedirektori Daniela Papi-Thorntoni sõnul loodab Oxfordi ülikool pakkuda 27 finalistile nii meeldejääva õppekogemuse kui ka väärusliku aluse, millele oma ettevõte rajada. "Me korraldame eri teemadel töötubasid, alustades sellest, kuidas mõõta oma ettevõtte sotsiaalset mõju kuni erinevate meetodite ja praktikateni välja, mida õpetavad sotsiaalse mõju spetsialistid. Meid paneb imestama finalistide mitmekesisus ja ootame nendega lähemat tutvumist huviga," lisas Papi-Thornton.

Rahvusvahelise konkursi raames valiti finalistideks loovad ja leidlikud idufirmad, keda iseloomustab innukus luua maailmas positiivset muutust. "Finaliste on väga erinevaid, alustades Brasiilia firmast Epitrack, kes on loonud kiirema viisi tuvastamaks ja jälgimaks haiguspuhanguid digitaalse tuvastusplatvormi abil ning lõpetades Suurbritannia WeFarmiga, kes on välja töötanud ladusa teadmiste vahetuse platvormi enam kui 5000 miljonile väikesele põllumajandusettevõtjale üle maailma, kel puudub internetiühendus," ütles Eesti vooru žüriiliige, Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer.

Peale mentorlusprogrammi läbimist eraldatakse Chivas The Venture fondist 250 tuhat dollarit, mille jagamine osalejate vahel toimub avaliku hääletuse vormis. Avalik hääletamine kestab 9. maist kuni 13. juunini. "Kutsume kõiki Eesti inimesi hääletama meie finalisti Sentabi poolt, et aidata neil oma suurepärast ideed ellu viia ja arendada ning seeläbi muuta paremaks ja sisukamaks seenioride elu üle maailma," ütles Reet Zimmer.

Ülejäänud 750 tuhat dollarit jagab aga juba 2016. juulis kogunev rahvusvaheline žürii konkursi finaalis New Yorgis.

Kõigi The Venture finalistide kohta saab rohkem infot leheküljelt: www.TheVenture.com.

Eelmisel aastal võttis Chivas The Venture kampaaniast osa ligi 1000 sotsiaalset idufirmat üle maailma ning investeeringute fond jagati 16 parima vahel. Käesoleval aastal osaleb koos Eestiga Chivas The Venture kampaanias 27 riiki.