Milline on automaksu mõju firmade rahakotile?

 (22)
Milline on automaksu mõju firmade rahakotile?
Foto: Andres Putting

Kui firma ostab järgmisel aastal pärast plaanitud maksumuudatusi uue auto, tuleb arvestada, et tasuda tuleb keskkonnalõiv ning erisoodustusmaks hakkab sõltuma sõiduki võimsusest, kirjutab Äripäev.

Kui auto on ehitatud neli või vähem aastat tagasi, tuleb keskkonnalõivuks välja käia täismäär. Edasi hakkab aga rolli mängima summat üha väiksemaks muutev vanusekoefitsient. Kui auto iga on 11 aastat või rohkem, tuleb tasust välja käia vaid 20%.

Kui varem oli erisoodustuse maksimaalne piirmäär 256 eurot kuus ning seda arvestati reaalse kasutuse järgi, siis nüüd muutub arvestus kilovatipõhiseks.

Näide: kasutatud Volvo XC60 2.4 D5 (hinnaga 12 200) keskkonnalõivuks kujuneks 90 eurot, mis teeb esimese kuu maksumuseks 266,6 eurot järgmistel kuudel 176,6 eurot.

Samas uue, kapitalirendile võetud Volkswagen Passat Trendline'i (hinnaga 20 600) keskkonnalõivuks tuleks maksta 252 eurot. Esimese kuu makse on seega 737 eurot, edaspidi 485 eurot (erisoodustus+liisingumakse).

Loe pikemalt Äripäevast.