Millised on enim ja vähim kasutatud elektriauto laadimispunktid Eestis?

 (33)
Mõnda laadijat on aastate jooksul kasutatud vaid neli korda
Toonane keskkonnaminister Keit Pentus avamas elektriautode kiirlaadimisvõrku.
Toonane keskkonnaminister Keit Pentus avamas elektriautode kiirlaadimisvõrku.Foto: Karin Kaljuläte

Võib öelda, et kõige populaarsemad ja kõige vähem populaarsemad asukohad elektriauto laadimiseks on paari aastase kasutamisperioodi jooksul välja kujunenud. Riik hooldab laadimisvõrku küll poole miljoni euro eest aastas, aga kas laadimiste arvust ja asukohtadest ka mingeid järeldusi teeb?

Sel nädalal kirjutas Ärileht, kuidas Eestis, nüüd kui toetusrahad on otsas, ei taha enam mitte keegi elektriautosid osta. Sellega seoses küsisime välja ka kõige populaarsemate ja vastupidi, inimestest enamasti hüljatud elektriauto laadijate asukohad. Kokku on ELMO programmiga paigaldatud 165 laadijat 149 asukohas ning üle-Eestiline laadimisvõrk sai valmis 2013. aasta alguses.

Kredexi pressiesindaja Tarmo Seliste sõnul on laadijate ümbertõstmisi olnud kinnistu piirides ja seda kinnistuomaniku soovil ja kulul. "Kui meie sooviksime laadijaid ümber tõsta, siis sellega kaasnevad kindlasti paigalduse kulud, mis omakorda sõltuvad kuhu laadija ümber tõstetakse - kas tuleb teha uus liitumine, kas kiirlaadija uue asukoha omanik, kui ta on ise laadijast huvitatud, on valmis kulusid kandma ."

Asukoht Laadimiskordade arv
Pärnu Ringi tn 2749
Tartu Kaubanduskeskus Eeden 2658
Tartu AHHAA Keskus 2435
Tartu Era tn Alexela 2326
Tartu Ujula tn Konsum 2169
Tartu Rebase Rimi 2091
Tartu Kaubakeskus Zeppelin 1678
Tallinn Rävala pst 5 parkla 1630
Tartu Vaksali 1495
Tartu Ülikooli Kliinikum 1468
Käina bussijaam 20
Tallinna Sadam Kai tn parkla R 15
Heltermaa sadam L 12
Rohuküla sadam L 11
Rõuge Haanja mnt parkla 10
Heltermaa sadam R 6
Varstu kauplus 6
Narva Astri keskus 5
Rohuküla sadam R 4
Vormsi Hullo 4